جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

بازدید گردشگران ۲۰ کشور خارجی از تخت سلیمان تکاب

تاریخ بروزرسانی :
۲۳ دی ۱۳۹۶

محمد فتحی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت ۲ هزار و ۷۸۱ گردشگر خارجی از بناها و آثار معماری مجموعه میراث فرهنگی و گردشگری تخت سلیمان و یکهزار و ۱۳۶ گردشگر نیز از ‘کوه میان تهی زندان سلیمان’ بازدید کردند.
وی بیان کرد: این گردشگران از کشورهای آلمان، ایتالیا، فرانسه، هلند، بلژیک، آمریکا، اسپانیا، سوئیس، چین، ژاپن، روسیه، کره جنوبی، ترکیه، اتریش، انگلیس، تایوان، تایلند، نیوزیلند، ایرلند و اسلواکی برای دیدن مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان به شهرستان تکاب سفر کردند.
وی اظهار کرد: آلمان با ۷۰۷ گردشگر، ایتالیا با ۳۳۲ و فرانسه نیز با ۳۲۱ گردشگر دارای بیشترین بازدیدکننده از مجموعه تخت سلیمان تکاب است.
وی با بیان اینکه در ۲ سال گذشته علاوه بر افزایش شمار بازدیدکنندگان از مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان، تنوع سنی گردشگران نیز ارتقا یافته است، گفت: در سال های گذشته بازدیدکنندگانی با سنین بالای ۵۰ و ۶۰ سال از مجموعه تخت سلیمان بازدید می کردند اما امسال بسیاری از گردشگران با فرزندان جوان و نوجوان خود به تخت سلیمان آمدند.
وی افزود: امسال ۵۳ هزار و ۲۰۰ گردشگر داخلی نیز از مجموعه تخت سلیمان و کوه میان تهی زندان سلیمان بازدید کرده اند که این میزان نیز نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۱۰ درصد افزایش یافته است.
مدیر پایگاه جهانی تخت سلیمان تکاب همچنین با بیان اینکه ۸۰ درصد از محوطه ۱۲ هکتاری تخت سلیمان قابلیت بازدید دارد، اضافه کرد: بخشی از مسیر بازدید سنگ فرش شده و کل مسیر بازدید نیز به صورت یک حلقه بسته به منظور جلوگیری از تخریب بقایای معماری و سهولت تردد گردشگران با تخته های چوبی مفروش شده است.
وی با اشاره به تغییر مسیر بازدید از دروازه جنوبی مجموعه تخت سلیمان به دروازه جنوب شرقی و ایجاد زیرساخت های لازم، گفت: ورودی فعلی محوطه تنها از دروازه جنوبی مربوط به دوره ایلخانی میسر است که در سال های گذشته ساماندهی شده و مرمت هایی در آن انجام گرفته است. وی با تاکید بر اینکه دروازه جنوب شرقی از معدود اجزای باقیمانده از دوره شکوه تخت سلیمان است، اظهار کرد: احیای ورود و خروج از این دروازه به منظور معرفی آن به بازدیدکنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است.
به گزارش ایرنا، مجموعه میراث جهانی تخت سلیمان تکاب در دوره های مختلف تاریخی محل سکونت اشکانیان، ساسانیان و ایلخانیان بوده است؛ قلعه تاریخی تخت سلیمان که در جنوب شرقی آذربایجان غربی و در ۴۵ کیلومتری شهر تکاب واقع شده از دوره ساسانیان باقیمانده است و با بخش های مختلفی همچون تالار ستون دار، ایوان خسرو، دروازه ها و دیوارهای مستحکم اش از بناهای مهم تاریخی جهان به شمار می رود.
این مجموعه میراث فرهنگی با دریاچه ای اسرار آمیز در وسط بقایای تاریخی آن در سال ۱۳۸۲ به عنوان چهارمین اثر ملی کشور در فهرست آثار جهانی سازمان یونسکو به ثبت رسید.
به عقیده باستان شناسان محوطه تاریخی تخت سلیمان قبل از اسلام آتشکده زرتشتیان و یکی از سه آتشکده مهم ساسانیان بوده و در دوره پس از اسلام به عنوان تفرجگاه و کاخ تابستانی ایلخانان مورد استفاده قرار گرفته است؛ اکنون نمونه آثار و بقایای کاخ های ایلخانی تنها در مجموعه تخت سلیمان تکاب به چشم می خورد.
شهرستان تکاب با ۸۰ هزار نفر جمعیت در جنوب آذربایجان غربی واقع شده است.

تکاب بازدید گردشگران 20 کشور خارجی از تخت سلیمان تکاب

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *