رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ فروردین ۱۳۹۴

بازدید نوروزی ۸۵۰۰ گردشگر از موزه ها و مکان های تاریخی آذربایجان غربی

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر: ۱۳۹۴/۰۱/۰۵-به گزارش ایرنا از سایت اطلاع رسانی استانداری آذربایجان غربی، جلیل جباری در گفت و گو با خبرنگاران افزود: موزه ارومیه و موزه مردم شناسی این شهر، خانه کبیری و موزه مردم شناسی خوی، کاخ موزه باغچه جوق، کلاه فرنگی و ساختمان تیموری ماکو، قره کلیسا و مقبره سید صدرالدین چالدران، موزه حسنلوی نقده و میاندوآب، تخت سلیمان تکاب و موزه های مفاخر فرهنگی و هنری در سراسر استان از ابتدای نوروز مورد بازدید مسافران و شهروندان علاقه مند قرار گرفته اند.

وی اضافه کرد: کاخ موزه باغچه جوق، کلاه فرنگی و ساختمان تیموری ماکو تاکنون با ۲ هزار و ۳۲۶ نفر، بیشترین آمار بازدیدکنندگان را به خود اختصاص داده اند.

وی اظهار کرد: در این باره قره کلیسا و مقبره سیدصدرالدین چالدران با یک هزار و ۶۵۹ و تخت سلیمان تکاب با یک هزار و ۲۳۹ نفر بازدیدکننده در رتبه های بعدی جذب گردشگر قرار دارند.

جباری گفت: هر روز به تعداد بازدیدکنندگان از موزه ها و مکان های تاریخی استان افزوده شده تا جایی که در دومین روز از بهار، ۲ هزار و ۵۲۹ نفر و در روز سوم نیز سه هزار و ۷۴۴ نفر از مکان های تاریخی استان دیدن کردند.

آذربایجان غربی دارای بیش از یک هزار و ۴۷۲ اثر ثبت شده در فهرست آثار ملی است و موزه های این استان از جمله موزه ارومیه نیز از موزه های معروف کشور به شمار می رود.

دو اثر قره کلیسای چالدران و تخت سلیمان تکاب نیز آثار ثبت شده جهانی آذربایجان غربی به شمار می روند.

855 بازدید نوروزی 8500 گردشگر از موزه ها و مکان های تاریخی آذربایجان غربی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *