رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳ بهمن ۱۳۹۲

بازدید نجفی از نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور اسپانیا

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۱/۲ – تهران – ایرنا – معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری از سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور ۲۰۱۴ دراسپانیا بازدید کرد.

81006953-5442132 بازدید نجفی از نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور اسپانیا
به گزارش چهارشنبه شب گروه اخبار فرهنگی ایرنا به نقل از سازمان میراث فرهنگی، محمدعلی نجفی در جریان بازدید از سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور که با استقبال طالب ریفاعی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی همراه بود ازغرفه جمهوری اسلامی ایران بازدید و با تعدادی از شرکت کنندگان در این نمایشگاه گفت وگو کرد.

رییس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در ادامه در نشست افتتاحیه فیتور ۲۰۱۴ با حضور ولیعهد اسپانیا و مقامات عالی رتبه این کشور و سایر کشورها و سازمان های تخصصی گردشگری شرکت کرد.

بر اساس این گزارش مرتضی صفاری سفیر جمهوری اسلامی ایران در اسپانیا و مرتضی رحمانی موحد معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نجفی را در این سفر همراهی می کنند.

در سی و چهارمین نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور که از ۲۲ تا ۲۶ ژانویه برابر با ۲ تا ۶ بهمن در مادرید اسپانیا در حال برگزاری است، فعالان بخش خصوصی و دولتی کشورمان در حوزه گردشگری حضور دارند.
وزیر صنعت ، تجارت و گردشگری اسپانیا روز چهارشنبه پس از دیدار با ˈمحمد علی نجفیˈ معاون رئیس جمهوری ایران در حاشیه نمایشگاه گردشگری مادرید، گفت: دوره جدیدی از روابط میان ایران و اتحادیه اروپا در حال شروع شدن است .

ˈخوسه مانوئل سوریا لوپزˈ در گفت وگو با خبرنگار ایرنا در مادرید افزود: اسپانیا یک کشور اروپایی است و در نتیجه در چارچوب روابط دوجانبه اتحادیه اروپا و ایران ، اسپانیا می تواند از نظر گردشگری، زیرساخت ها و انرژی ، زمینه های خوبی را به تهران ارائه بدهد .

وی با اشاره به مذاکراتش با نجفی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری ایران افزود: در این مذاکرات، موارد یاد شده از جمله مسائلی بودند که ما به بحث و گفت و گو در مورد آنها پرداختیم ، اما تاکید می کنم که این گفت وگو ها همیشه در چارچوب روابط اتحادیه اروپا و ایران انجام گرفتند .

وزیر صنعت اسپانیا افزود: اکنون دوره جدیدی در حال آغاز شدن در روابط اتحادیه اروپا و ایران است و در نتیجه همانطور که من به معاون رئیس جمهوری ایران گفتم، در درون این مرحله ، هر چیزی را که به توسط آن بشود پیشرفت کرد، انجام خواهیم داد .

سوریا لوپز تصریح کرد : ما در زمینه های گردشگری و زیرساخت ها صحبت کردیم و در این رابطه، از یک پروژه خط راه آهن به طول یک هزار و ۵۰۰ کیلومتر در ایران صحبت شد.

وی اضافه کرد: ما تجربیات اسپانیا در زمینه زیر ساخت ها در کشورهای دیگر را یاد آوری کردیم اما من باز هم تاکید می کنم که این کارها در چارچوب بهبود روابط اتحادیه اروپا و ایران انجام خواهد شد و در این راستا ، به طور معقولانه یک مرحله ای برای این بهبود ها وجود دارد .
81007084-5442264 بازدید نجفی از نمایشگاه بین المللی گردشگری فیتور اسپانیا

وی در این مورد که آیا شرکت نفت و گاز ˈرپسولˈ در صورتی که روابط تجاری اسپانیا و ایران بهبود یابند ، می تواند یک امتیاز رقابتی نسبت به دیگر رقبای خود همانند آمریکا و انگلیس داشته باشد تصریح کرد: آقای نجفی به من گفت که رابطه خوبی با این شرکت وجود دارد. توجه داشته باشید که تا سه سال قبل ، میزان واردات ، بالا بودند و در نتیجه ، زمانی چارچوب روابط اتحادیه اروپا و ایران بهبود یابد ، اسپانیا به طور معقول مشتاق شرکت در میزان بیشتر و بهتر روابط گردشگری ، زیر ساختی و یا حتی صنعت قطعات یدکی خودرو خواهد بود .

وزیر اسپانیایی خاطرنشان کرد : در حال حاضر ، روابطی آغاز شده و در نتیجه همزمان که این روابط بیشتر شوند ، پیامد های مهمی برای اتحادیه اروپا خواهد داشت .

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *