رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ دی ۱۴۰۰

بازار چهارسو بناب

لینک این مطلب کپی شد!

بازار چهارسو بناب یکی از اماکن تاریخی شهرستان بناب می باشد که به نامهای راسته بازار یا اوزون بازار هم معروف است . این بازار تاریخی دارای سقف چوبی بوده که در اثر چهار مرتبه آتش سوزی ناچار سقف قدیمی آن تعویض شده است . تعمیرات زیادی در آن صورت گرفته است .
در این بازار راسته طلافروشی , پارچه فروشی , لوازم خانگی و… وجود دارد .کبابیهای قدیمی که روزانه در حال طبخ کباب مخصوص بناب هستند نیز در این بازار وجود دارد.

9 بازار چهارسو بناب

بنا به گفته مورخان، کباب بناب، قدمتی تقریبا ۷۷ ساله دارد و برای اولین بار مش صمد آشپزباشی که آن زمان در راسته بازار شهرستان بناب مغازه داشته، از این نوع کباب‌ها طبخ می‌کرده است. یکی از مهم‌ترین ویژگی های این کباب، ساطوری بودن آن است.همانطور که اشاره شد شخصی به نام صمد آشپزباشی بوده کــه حدود ۷۷سال پیــش در راسته بـــازار، «اوزون بازار»، تیمچه‌ی دوم مغـازه داشـته و معروفیت کبــاب بناب از مغـــازه ایشان شروع شده است. در آن روزگار حاج حمید کرمی، بلال اسدالهی و حاج محمود کیانفر و بعدها ودود صفی‌خانی نیز به سبک صمد آشپزباشی کباب می پختند که اکنون همه آنها فوت کرده است. و گفتنی است که ودود صفی خانی هم روز گذشته دار فانی را وداع گفت.

نحوه دسترسی

آدرس : استان آذربایجان شرقی، بناب، میدان امام حسین، خیابان شهید بهشتی

 

10 بازار چهارسو بناب

11 بازار چهارسو بناب

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *