رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۵ دی ۱۴۰۰

بازار قدیم بوشهر

لینک این مطلب کپی شد!

بازار قدیم بوشهر مربوط به دوره قاجار است و در بوشهر، بافت قدیم، محله دهدشتی واقع شده است . این اثر در تاریخ ۲۸ اسفند ۱۳۸۵ با شمارهٔ ثبت ۱۸۶۴۸ به‌عنوان یکی از آثار ملی ایران به ثبت رسیده است. بازار قدیم بوشهر، با داشتن معماری منحصر به ‌فرد و زیبا، جایگاه خاصی در صنعت گردشگری بوشهر دارد. یکی از‌ زیباترین و شلوغ ‌ترین مکان ‌های شهر بوشهر و محل خرید و فروش اجناس مختلف است.در این بازار، حدود ۲۵۰ باب مغازه وجود دارد که اجناس مختلفی عرضه می ‌کنند. نکته‌ جالب در مورد این بازار این است که اقلیت ‌های مذهبی یهودی، مسیحی و مسلمانان در کنار هم به خوبی و خوشی کار می ‌کنند و روزگار می ‌گذرانند.

27 بازار قدیم بوشهر

این بازار، از یک اسکلت ‌بندی و کریدور‌ اصلی با جهت جنوبی-شمالی با معماری دلنواز، نورگیری عالی و تهویه‌ مناسب ساخته شده است. بازار در فصل زمستان، در برابر بارش برف و باران و در تابستان، در برابر گرمای شدید بسیار کارآمد است که همه‌ این موارد به خاطر معماری زیبا و مناسب بازار بوشهر می باشد. بازار قدیم بوشهر، دارای ورودی و خروجی اصلی است که از شمال به جنوب متصل است. به جز ورودی ‌های اصلی، بازار دارای رشته راه ‌های متعدد است که از شرق به غرب منتهی می‌ شود. دو راسته‌ مهم بازار، رئیس التجار و معین التجار‌ نام دارد . بقیه‌ قسمتها، رئیس مخصوص خود را دارند. بازار در مراسمات و اعیاد مذهبی، محل برگزاری جشن‌ های مختلف است.

26 بازار قدیم بوشهر

جاهای دیدنی اطراف بازار

بازار قدیم بوشهر همانطور که از اسمش پیداست، یک مکان کامل و جامع برای خرید است. پس هر خریدی داشتید به بازار قدیم بوشهر مراجعه کنید. با امتداد بازار قدیمی و گذر از تعداد کمی محله (حدود ۵ دقیقه) به بازار اصلی می رسید. که شبیه بازارهای شهرهای دیگه است با رنگ و بوی فرهنگ محلی. همچنین می ‌توانید به مسجد جمعه رفته و نماز را آنجا بخوانید که خود دیدنی است. پس از اتمام خرید می‌ توانید کلیسای گئورک مقدس را هم بازدید نمایید که بسیار زیباست. همچنین آثار دیدنی دیگری مانند عمارت حاج رئیس، مسجد دهدشتی و عمارت کازرونی نیز در همان نزدیکی قرار دارند که می ‌توانند مورد بازدید قرار بگیرند.

28 بازار قدیم بوشهر

25 بازار قدیم بوشهر

24 بازار قدیم بوشهر

20 بازار قدیم بوشهر

21 بازار قدیم بوشهر

22 بازار قدیم بوشهر

23 بازار قدیم بوشهر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *