رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۸ آذر ۱۳۹۴

بازارچه دائمی صنایع دستی در همه شهرهای کشور راه اندازی می شود

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۹/۰۷-به گزارش ایرنا بهمن نامورمطلق، شنبه در آیین افتتاح نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی شمال استان فارس در شهرستان آباده، بیان کرد: شکل گیری و راه اندازی این بازارچه ها دردستورکار معاونت صنایع دستی است زیرا براین باوریم که چنانچه بازارهای مناسبی برای عرضه محصولات و تولیدات دست ساز هنرمندان وجود نداشته باشد، هنر صنایع دستی از بین خواهد رفت.
وی بابیان اینکه ظرفیت های فارس دربخش صنایع دستی منحصربه فرد است افزود: تیمچه صرافیان آباده به عنوان نخستین بازارچه دائم صنایع دستی شمال استان فارس، ششمین بازارچه دائم صنایع دستی در کشور است.
نامور مطلق اظهارداشت: شکل گیری بازارچه های دائمی صنایع دستی و راه اندازی حراجی هایی در این زمینه از جمله اقدامات موثری است که تاثیر بسزایی در رونق و توسعه صنایع دستی کشور دارد.
وی اضافه کرد: بسیاری از تولیدات هنرمندان به دلیل فاخر بودن در بازارچه ها و مغازه ها به فروش نمی رسند از این رو برگزاری حراجی های بزرگ برای فروش این محصولات یک ضرورت است.
معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی ادامه داد: تاکنون حراجی های متعددی در زمینه صنایع دستی در پایتخت برگزار شده و استان های اصفهان و خراسان رضوی نیز برای برگزاری این حراجی ها اعلام آمادگی کردند و امیدواریم فارس نیز متقاضی بعدی برپایی این حراجی ها باشد.
معاون صنایع دستی کشور با اشاره به راه اندازی فروشگاه های مجازی صنایع دستی در کشور بیان کرد: با توجه به تعدد تولیدات صنایع دستی در فارس، فروش مجازی محصولات در این استان ضروری است و باید این فروشگاه ها در فارس رونق بیشتری گیرد.
وی با بیان اینکه صنایع دستی هویت منقول هر منطقه است گفت: منبت و گیوه آباده فارس که هنرهای سنتی و شاخص این شهرستان محسوب می شوند افتخار صنایع دستی کشور است و باید با طراحی جدید وارد بازار شود تا مورد استقبال و توجه همگان به ویژه جوانان قرار گیرد.
نامورمطلق افزود: هم اینک بیش از دو هزار کارگاه فعال صنایع دستی در کشور وجود دارد و صادرات این گونه صنایع در سال گذشته ۳۶ درصد نسبت به سال ۹۲ افزایش داشته است.
در این آیین نخستین بازارچه دائمی صنایع دستی شمال استان فارس به صورت رسمی افتتاح شد.
این بازارچه که تیمچه صرافیان نام دارد یکی از بناهای تاریخی فارس است که ۱۲۰ سال قبل در شهر آباده ساخته شده و دارای دو طبقه و ۳۶ حجره است .
شهرستان آباده در فاصله ۲۷۴ کیلومتری شمال شیراز واقع شده است.

245 بازارچه دائمی صنایع دستی در همه شهرهای کشور راه اندازی می شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *