جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

این‌ روزها «شروینه» مملو از گردشگر است

تاریخ بروزرسانی :
۵ اردیبهشت ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۲/۰۵-منطقه «شروینه» که در شهرستان جوانرود از استان کرمانشاه قرار دارد، به لحاظ داشتن مناظر طبیعی بکر، این روزها مملو از گردشگران طبیعت‌دوست است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، «شروینه» مرکز بخش کلاشی در شهرستان جوانرود یکی از مناطق نمونه گردشگری استان کرمانشاه است که دارای طبیعتی چشم‌نواز و دلپذیر است.

علیرضا مرادی بیستونی معاون گردشگری استان کرمانشاه در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا منطقه کرمانشاه در خصوص این منطقه گردشگری گفت: فاصله شروینه با شهر جوانرود ۱۷ کیلومتر است. شروینه مرکز بخش کلاشی با بیش از ۵۰ روستا یکی از دو بخش اصلی جوانرود است. بخش کلاشی حدود ۲۵ کیلومتر مرزمشترک با عراق دارد.

وی افزود: کردی سورانی گویش زیبایی است که مردم مهمان‌نواز روستاهای منطقه شروینه به آن تکلم می‌کنند. باغداری، کشاورزی و دامپروری نیز شغلی است که بیشتر مردم این منطقه به آن مشغولند.

مرادی بیستونی با بیان اینکه شروینه از لحاظ گردشگری دارای ظرفیت بالایی است، گفت: وجود باغ‌های متعدد و چشمه‌های پرآب خروشان در این منطقه، دل هر بیننده‌ای را می‌رباید. ارتفاعات زیبا و کوهستانی بودن منطقه به همراه پوشش گیاهی متنوع از دیگر ویژگی‌هایی است که می‌تواند ساعات خوشی رابرای گردشگران رقم بزند.

این مقام مسئول در اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه افزود: قابلیت کوهنوردی، کایت سواری، برگزاری تورهای علمی، تورهای موتورسواری و دوچرخه‌سواری کوهستان، وجود باغ‌های میوه، شکار وطبیعت، وجود چشمه‌های آب و جویبارهای روان در منطقه و تنوع پوشش گیاهی از مزیت‌های گردشگری شروینه است.

وی افزود: وجود حوضچه‌های پرورش ماهی در این منطقه بر دیگر جاذبه های گردشگری شروینه افزوده است به گونه ای که طعم ماهی کباب شروینه در فضای طبیعی و خبال انگیز آن برای گردشگران و طبیعت دوستان فراموش نشدنی خواهد شد.

معاون گردشگری استان کرمانشاه اظهار کرد: از آنجایی که در این فصل سال، شروینه در اوج زیبایی و طراوت به سر می‌برد، هر روز شاهد حضور گسترده گردشگران در این منطقه هستیم.

1140 این‌ روزها «شروینه» مملو از گردشگر است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *