جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ایجاد زمینه اشتغال و کسب درآمد ارزی با رونق صنعت گردشگری

تاریخ بروزرسانی :
۹ خرداد ۱۳۹۶

یک کارشناس اقتصاد گفت: با رونق صنعت گردشگری، زمینه اشتغال و کسب درآمدهای ارزی در کشور ایجاد می‌شود.

یاشا سلیمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد:‌ پدیده گردشگری در همه نقاط جهان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی به حساب می‌آید.

وی افزود: در حال حاضر گردشگری به‌عنوان یکی از مهم‌ترین صنایع توسعه پایدار، فرصت بزرگ فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی برای کلان‌شهرها و مادر شهرهای جهانی از جمله کلان‌شهرهای ایران به وجود می‌آورد. امروز گسترش فضاهای باز جمعی و ایجاد مراکز فراغتی و تفریحی مدرن یکی از اهداف مهم برنامه‌ریزان مدیریت کلان شهرهای جامعه در حوزه گردشگری شهری است.

سلیمانی تصریح کرد: توسعه گردشگری شهری با ارتقای ابعاد کمی و کیفی با حداکثر بازده یکی از مهم‌ترین فعالیت‌های عمده مدیریت اجرایی شهرها در عصر حاضر است. وجود جاذبه‌های متنوع در شهرها چون اماکن تاریخی، فضاهای سبز، مراکز فرهنگی امکانات ورزشی، تسهیلات مهمان نوازی، مراکز خرید و بازارها و … جزو پارامترهای مهم شکل‌گیری گردشگری شهری است.

این کارشناس اقتصاد خاطرنشان کرد: به عبارت دیگر می‌توان گفت محرک اصلی گردشگری، اختلاف فرهنگ‌ها است. فرهنگ با نفوذ پرتوان خود، می‌تواند ماهیت، هدف، ساختار و کارکرد گردشگری را توضیح دهد.

وی یادآور شد: بسیاری از کشورها این صنعت پویا را به عنوان منبع اصلی درآمد، اشتغال، رشد بخش خصوصی و توسعه ساختار زیربنایی می‌دانند، به ویژه در کشورهای در حال توسعه، یعنی در آنجا که شکل‌های دیگر اقتصادی مثل تولید یا استخراج از نظر اقتصادی به صرفه نیست یا نقش چندان مهمی در صحنه تجارت و بازرگانی ندارند، به توسعه صنعت گردشگری توجه زیادی می‌شود.

سلیمانی با اشاره به ظرفیت‌های صنعت گردشگری، اظهار کرد: پدیده گردشگری در همه نقاط جهان یکی از مهم‌ترین مولفه‌های اقتصادی، اجتماعی و سیاسی محسوب می‌شود، این صنعت با گستردگی خود توانسته است بخش اعظمی از رفتارهای اقتصادی انسان را تحت تاثیر قرار دهد.

وی صنعت گردشگری را نوعی سرمایه‌گذاری غیرمستقیم خارجی در داخل کشور دانست و گفت: صنعت گردشگری در همه بخش‌های اقتصادی، اثرهای توسعه و پیشرفت دارد، به همین دلیل است که برنامه‌ریزی دقیق توسط متخصصان عامل مهمی برای دست‌یابی به موفقیت در بخش گردشگری برای هر کشور می‌شود.

این کارشناس اقتصاد با اشاره به ارتباط رونق صنعت توریسم و سایر صنایع مرتبط، عنوان کرد: صنعت توریسم ارتباط تنگاتنگی با صنایع دیگری مانند هتل‌داری، حمل و نقل، آژانس‌های مسافرتی، صنایع‌دستی، رستوران‌داری، صنایع غذایی، کشاورزی و … دارد.

وی افزود: مهم‌ترین نتیجه رونق صنعت گردشگری کسب درآمدهای ارزی، توزیع مجدد درآمدها، ایجاد زمینه اشتغال، فروش کالاها و خدمات مورد نیاز گردشگران و به ویژه صنایع‌دستی توسعه حمل و نقل و رونق اقتصادی است.

243 1 ایجاد زمینه اشتغال و کسب درآمد ارزی با رونق صنعت گردشگری

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد