رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ شهریور ۱۳۹۳

ایجاد دهکده گردشگری در ملارد

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۶/۰۴ – به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه دوشنبه نشست مشترک مدیران دستگاه های دولتی، شوراهای اسلامی شهر وروستا، دهیاران، روحانیون و فعالان حوزه های اجتماعی و فرهنگی ملارد با حضور معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس، فرماندار، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان تهران در این شهرستان برگزار شد.

حسین گروسی در این مراسم با اشاره به پتانسیلهای بالقوه ملارد در عرصه های مختلف اقتصادی، فرهنگی، گردشگری و …. اظهار داشت: این شهرستان به لحاظ وسعت جغرافیایی سه برابر شهرستان شهریار و ۹ برابر قدس مساحت دارد که این خود نشان دهنده ظرفیتهای بی نظیر ملارد در رشد و توسعه همه جانبه است که نیاز به شناسایی، معرفی و استفاده بهینه دارد.

وابستگی اقتصاد کشور به درآمدهای نفتی باید کاهش یابد

نماینده مردم شهریار، قدس و ملارد در مجلس عنوان کرد: متاسفانه طی سالهای گذشته به دلیل بی توجهی به هشدارها و تاکیدات رهبری در زمینه توجه به تولید داخلی ورشد اقتصادی، شاهد نرخ رشد منفی ۶.۷ درصد بودیم که با سیاستهای کلان ابلاغی رهبر معظم انقلاب همخوانی ندارد و نشاده می دهد از فرصتهای اقتصادی به خوبی استفاده نکردیم.

این مسئول افزود: افرادی که ادعای ولایت مداری و ولایت محوری دارند باید در عمل از فرمایشات رهبری تبعیت کنند لذا امیدواریم وابستگی به درامدهای نفتی کمتر شده و در عرصه تولید گامهای بهتر و مثمرثمری برداشته شود.

وی متذکر شد: بدنه مجلس نیز برغم فراز و نشیبها حامی دولت خدمتگذار است البته برخی مواقع جریانات و موضوعاتی ایجاد می شود که فرصتها را از کشور می گیرد اما امروز باید دست به دست هم داده و در مسیر توسعه صنعت، تولید، اشتغال و سرمایه گذاری گام برداریم.

دهکده گردشگری و صنایع دستی در ملارد ایجاد می شود

در ادامه داود کرمی هفته دولت را فرصت مناسبی برای تبیین دستاوردهای یکساله دولت برشمرد و خاطرنشان کرد: در شهرستان ملارد نیز به مناسبت این هفته پروژه هایی در نظر گرفته شده که با حضور چهره های شاخص کشوری و استانی افتتاح یا کلنگ زنی خواهد شد.

IMG08463006  ایجاد دهکده گردشگری در ملارد

فرماندار ملارد با اشاره به امضای تفاهم نامه احداث نخستین پارک فناوری سلامت کشور در ملارد، این اقدام را در راستای ارتقای سطح کمی و کیفی خدمات پزشکی منطقه مطلوب ارزیابی کرد و گفت: کلنگ احداث این پارک در ایام الله دهه فجر بر زمین می خورد.

افتتاح ۵۳ پروژه با اعتبار ۳۸۰ میلیارد ریال در هفته دولت

وی متذکر شد: در حوزه گردشگری و میراث فرهنگی نیز طی سفر یکروزه استاندار تهران به ملارد مقرر شد دهکده گردشگری با سرمایه گذاری بخش خصوصی در این شهرستان فعال شود، همچنین انجام مطالعات طرح دهکده صنایع دستی و سایت موزه تپه تاریخی ارسطو در دستور کار قرار گرفت.

این مسئول از افتتاح و بهره برداری ۵۳ پروژه عمرانی با اعتبار بالغ بر ۳۸۰ میلیارد ریال طی هفته دولت در این شهرستان خبر داد و افزود: تامین اعتبار این پروژه ها از محل اعتبارات ملی، استانی، شهرداری ها و بخش خصوصی و خیرین بوده که در بخش های مختلف کشاورزی شامل ۱۰ پروژه، عمران شهری و روستایی شامل ۱۳ پروژه، ورزشی شامل ۶ پروژه، آموزشی شامل ۹ پروژه، بهداشت و درمان شامل دو پروژه، مخابرات شامل هفت پروژه است.

درددل فعالان گردشگری و صنایع دستی با معاون رئیس جمهور

در ادامه مراسم سه تن از فعالان سرمایه گذاران بخش صنعت و گردشگری به صحبت پرداخته و با انتقاد از عدم تخصیص سهم صنایع از درآمدهای هدفمندی یارانه ها، تسهیلات نامناسب بانکی، قیمت بالای حاملهای انرژی و عدم تناسب درآمدها با هزینه های گزاف این بخش، عدم همکاری ادارات خدمات رسان خواستار حمایت مسئولان و دولتمردان از تولیدگنندگان و کارآفرینان داخلی، صنعتگران و سرمایه گذاران بخش خصوصی شده و مطرح کردند که مشکلات موجود، میل سرمایه گذاری را از بخش خصوصی می گیرد و به همین دلیل نیز بسیاری از واحدها به سمت تعدیل نیرو و تعطیلی پیش می روند.

مسعود سلطانی فر نیز طی سخنانی قول داد مسائل مذکور را پیگیری کند و اظهار داشت: مسائل و مشکلات مطروحه بارها در جلسات هیات دولت مورد بحث و بررسی قرار گرفته و مهمترین دغدغه رئیس جمهور نیز در ابتدا رشد و توسعه اقتصاد کشور، ایجاد اشغال و تامین معیشت مردم است و مسائل دیگر نظیر فرهنگی، اجتماعی، سیاسی در پله های بعدی قرار دارد.

IMG14240963  ایجاد دهکده گردشگری در ملارد

سلطانی فر: حمایت میراث فرهنگی از سرمایه گذاران حوزه گردشگری در حاشیه تهران

معاون رئیس جمهور پس از این مراسم در جمع خبرنگاران، جاذبه های گردشگری ملارد را بسیار خوب توصیف کرد و گفت: نزدیکی به کلانشهر تهران و تمایل پایتخت نشیان به استفاده از جاذبه های طبیعی و تاریخی مناطق اطراف موجب رونق صنعت گردشگری در این شهرستان شده است.

این مسئول گفت: احداث هتلها، تالارهای پذیرایی و مجتمع های گردشگری در این شهرستان باید مورد توجه قرار گیرد ما نیز از افرادی که در حوزه گردشگری مناطق اطراف تهران سرمایه گذاری کنند حمایت می کنیم.

تنها ۱۱ درصد شهرستانهای کشور اداره مستقل میراث فرهنگی دارند

رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سوالی در زمینه تبدیل نمایندگی های میراث فرهنگی شهرستانها به اداره را اینچنین پاسخ داد: به دلیل انجام چند صد هزار استخدام بی ضابطه و بدون نیاز دستگاه های مختلف از جمله میراث فرهنگی، دولت در حال حاضر در ساختار تشکیلاتی خود با تراکم پیش بینی نشده نیروی انسانی مواجه است.

وی گفت: البته برغم وجود تعداد بسیار زیاد کارمندان در سازمان میراث فرهنگی، بسیاری از واحدهای شهرستانی ما بصورت نمایندگی هستند یعنی از کل شهرستانهای کشور تنها ۱۱ درصد اداره مستقل دارند و مابقی به صورت نمایندگی اداره می شوند.

سلطانی فر تاکید کرد: تبدیل این نمایندگی ها به اداره با حفظ پستهای سازمانی و نیروهای انسانی موجود، سیاست و خواست ما است اما باید با دستگاه های اجرایی مربوطه نیز هماهنگی به عمل آید.

IMG20262832  ایجاد دهکده گردشگری در ملارد

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *