رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۱ شهریور ۱۳۹۴

اولین جشنواره انگور سی سخت برگزار می شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۶/۲۱- مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: جشنواره انگور(یاقوت سحرانگیز دنا) روزهای ۲۶ و ۲۷ شهریورماه در شهر سی‌سخت برگزاری می شود.

محمود باقری در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، منطقه کهگیلویه و بویراحمد، افزود: جشنواره انگور برای نخستین‌بار در شهر سی سخت به صورت استانی برگزار می‌شود و چنانچه این جشنواره به خوبی برگزار شود سال‌های بعد جشنواره استانی و ملی انگور در این شهر خواهد شد.

وی معرفی آداب و رسوم مردم، پتانسیلها و جاذبه‌های گردشگری، صنایع دستی و طبیعت گردی، معرفی توانمندیهای باغی سی سخت و فرآورده‌های تبدیلی انگور را از جمله اهداف جشنواره انگور عنوان و اظهارکرد: در صورتی که این جشنواره به نحو مطلوب برگزار شود می‌توان آن را در تقویم سال میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان ثبت کرد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: تلاش داریم که این جشنواره را در تقویم سازمان میراث فرهنگی کشور ثبت کنیم.

باقری تصریح کرد: در حاشیه این جشنواره غرفه هایی از صنایع دستی، محصولات باغی استان ایجاد خواهد شد.

وی ادامه داد: این استان ۳۴۰۰ هکتار باغات انگور این استان است که سالانه بیش از ۳۲ تن انگور تولید می شود و شهر سی سخت بیشترین سطح باغات انگور استان را دارد.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: عرضه محصولات باغی، برگزاری کارگاه آموزشی و اجرای برنامه های فرهنگی و هنری از دیگر برنامه های این جشنواره است.

باقری بیان کرد: این جشنواره ساعت ۱۷ روز ۲۶ شهریور ماه به مدت دو روز در شهر زیبا و توریستی سی سخت مرکز شهرستان دنا برگزار می شود.

وی اضافه کرد: استان کهگیلویه و بویراحمد با داشتن دو نوع آب و هوای متفاوت گرم و سرد، جاذبه‌های طبیعی، گردشگری و تاریخی در شهرستان‌های هشت‌گانه در طول فصول مختلف سال پذیرای خیل گردشگران از اقصی نقاط کشور است.

1160 اولین جشنواره انگور سی سخت برگزار می شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *