جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

امامزادگان حوریه خاتون و کاظمه خاتون

تاریخ بروزرسانی :
۱۷ فروردین ۱۳۹۴

به امامزاده خونیا نیزخوانده شده است و اهالی معتقدند که این دو خواهر واز فرزندان امام کاظم (علیه السلام) و حوریه سلطان حدود ۱۵سال داشته است.
در زیارتنامه داخل حرم به عنوان بنتان موسی بن جعفر(علیه السلام) نیز ذکرشده اند اهالی اعتقاد زیادی به این امامزادگان دارند و حاجتهای خود را با توسل به این بارگاه می خواهند.
بنابر شهرت محلی از نوادگان امام همام موسی بن جعفر(علیه السلام) می باشند مردم این منطقه و تمام کسانی که از کرامات این دو عقیله بنی هاشمی بهره مند شده اند به ایشان ارادت خاصی می ورزند و حتی کسانی که سالهاست دور از کشورعزیزمان ایران زندگی می کنند الطاف و کرامات این دو بزرگوار را فراموش نکرده و درعمران و آبادانی این بقعه شریف تلاش نموده اند.
آستانه شریف امامزاده حوریه خاتون و کاظمه خاتون (علیهما السلام) در بخش مرکزی شهرستان دلیجان، سی و پنج کیلومتری شهر دلیجان، دهستان هستیجان، در دامنه ارتفاعات مجاور روستای سینقان و در حاشیه باغات آن روستا واقع شده است.
روستای سینقان دارای آب و هوای مطلوب تابستانی است و از مناطق ییلاقی دلیجان به شمار می آید. در مسیر دلیجان – سینقان راه فرعی در سمت راست جاده وجود دارد که به بارگاه ملکوتی بی بی زبیده خاتون(علیه السلام) منتهی می شود.از جمله مراکز دیدنی و زیارتی این شهرستان می توان به کاروانسرای شاهزاده عباسی، قلعه کبری، امامزاده شاه سلیمان (علیه السلام) و امامزاده یحیی (علیه السلام) نراق امامزادگان معصوم (علیه السلام) غارچال نخجیراشاره نمود.
بنایی ساده در روستای سینقان که متعلق به دو خواهر به نام های هدیه خاتون و کاظمه خاتون از نوادگان امام موسی بن جعفر علیه السلام شهرت دارند. (دلیجان در آینه ایران : ۳۵۵)
بنای ساختمان بقعه بامصالحی از خشت وگل ساخته شده که باگذشت زمان و تاثیر نزولات جوی فرسوده گردیده و اکنون در حال بازسازی است کل عرصه زیارتگاه ۱۵۰۰ متر مربع و زیر بنای آن ۳۰۰ متر مربع و مساحت بنای آرامگاهی ۳۰ متر مربع می باشد که در وسط آن ضریح آلومینیومی بر فراز مرقد مطهر ایشان نصب گردیده است.

آدرس :استان مرکزی ـ شهرستان دلیجان ـ بخش مرکزی ـ شهر دلیجان ـ دهستان هستیجان ـ روستای سینقان

1 امامزادگان حوریه خاتون و کاظمه خاتون

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *