رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ مرداد ۱۳۹۵

امامزاده هارون (ع) کردامیر

اشتراک گذاری

گفته می شود ازاعقاب امام موسی کاظم (علیه السلام) است .
درباره شخصیت مدفون بقعه نوشته اند که وی هارون بن امام موسی کاظم (علیه السلام) است که این مطلب بر تابلویی در اطراف بقعه نصب می باشد و هیچ یک از علمای انساب به هجرت هارون درشهر ری اشاره ننموده بلکه وی سیدی از نوادگان امام حسن مجتبی (علیه السلام) است که نسب شریفش از قرار زیراست: ابوالحسن هارون الاقطع بن الحسین بن محمد بن هارون بن محمد بن القاسم بن الحسن بن زید بن الامام الحسن (علیه السلام).
بنا به گفته این طباطبا امامزاده هارون (علیه السلام) از واردین شهرری است و دارای ۲ فرزند به اسامی ابی القاسم حسین و علی بود که بلاعقب فوت نموده است.
بنای ساختمان بقعه طبق سنگ قبری که در اطراف آن پیدا شده مربوط به ۸۵۰ سال قبل بوده است، باید مربوط به قرن هفتم یا ششم هجری باشد، بنایی است بسیار عالی و تازه ساخت با گنبد عرقچینی که به سبک همان آثار قرن ششم و هفتم باقی مانده است. در جلوی درب ورودی ایوانی به درازای هفت متر که به وسیله دو ستون و پایه استوار می باشد وجود دارد. نقاشیهای ساده و ظریف در زیر گنبد به چشم می خورد که ظاهراً مربوط به دوران قبل است. ساختمان قدیمی بقعه بسیار قدیمی و دارای گنبدی خشتی که فاقد گلدسته و الحاقات جانبی بوده است.

آدرس :استان تهران ـ شهرستان شهریار ـ بخش مرکزی ـ شهر شهریار ـ دهستان جوقین ـ روستای کردامیر

700 امامزاده هارون (ع) کردامیر

701 امامزاده هارون (ع) کردامیر

702 امامزاده هارون (ع) کردامیر

703 امامزاده هارون (ع) کردامیر

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *