جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

امامزاده میراشرف (ع) اردبیل

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ فروردین ۱۳۹۴

امامزاده میراشرف که در خارج از محدوده بافت تاریخی اردبیل و در اراضی زراعی قرار گرفته بود، در حال حاضر با گسترش شهر به داخل بافت شهری وارد شده و محله مجاور آن به محله میراشرف معروف می باشد. در جوار مقبره تپه تاریخی میراشرف قرار گرفته است.

زیارتگاه میراشرف که درخارج از محدوده بافت تاریخی اردبیل و در اراضی زراعی قرار گرفته بود، در حال حاضر با گسترش شهر به داخل بافت شهری وارد شده و محله مجاور آن به محله میراشرف معروف می باشد. در جوار مقبره تپه تاریخی میراشرف قرار گرفته است. متأسفانه در مطالعات و بررسی های میدانی هیچ اطلاعاتی در مورد میراشرف وشجره اجدادی وی بدست نیامد. ورودی مقبره میراشرف از سمت قبله بوده و داخل آن بصورت هشت و نیم هشت اجرا شده است. پلان هشت ضلعی توسط ۴ تویزه آجری و کاربندی یزدی به زمینه هشت ضلعی و سپس با سنبوسه سازی به دایره تبدیل می شود. بالای سنبوسه، کتیبه آجری با طرح خفته راسته اجرا شده که گنبد عرقچین روی آن قرار گرفته است. این بنا درشرق دارای نورگیر و در دو ضلع دارای طاقچه می باشد. نوع قوس به کار رفته پنج او هفت تند بوده و در پاکار قوسها کلاف بندی چوبی که برای دفع نیروهای کششی کار گذاشته شده مشهود می باشد.

آدرس :استان اردبیل ـ شهرستان اردبیل ـ بخش مرکزی ـ شهر اردبیل ـ جنب تپه تاریخی میراشرف

104 امامزاده میراشرف (ع) اردبیل

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 3 میانگین: 2.3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • رسول

    سلام طبقرشنیده ها میر اشرف سید بزرگوار و صاحب کرامتی بوده است که دویست سال پیش در این مکان زندگی می کرده است و و قبرش تا ۵۰ سال پیش زیارتگاه بوده است و اهالی در عصر پنج شنبه بر مزارش چراغ روشن می کردند و تکه های کوچک سنگ قبرش را به عنوان تبرک و درمان بیماری های پوستی می بردند

    ۱۱ مرداد, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *