رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ آبان ۱۳۹۶

امامزاده عبدالله سورانه

لینک این مطلب کپی شد!

امامزاده عبدالله ابن احمد روستای سورانه در ۷ کیلومتری شهر شازند و ۴۵ کیلومتری جنوب غربی شهر اراک، در دل کوهپایه های قله سر به آسمان کشیده شهباز بلندترین قله استان مرکزی واقع شده است.
این امامزاده به علت دارا بودن آب و هوای مساعد و فضای مناسب در فصول گرم و معتدل، هر ساله در ایام تعطیل پذیرای زائران زیادی از سراسر شهرستان و استان میباشد.
این بقعه در دامنه سرسبز و در مجاورت یک چشمه سار طبیعی قرار دارد و به زبان محلی به این موقعیت قبه چشمه میگویند و بنای پیشین بقعه از خشت و گل بوده و بنای فعلی از آجر و آهن است. در ضریح مربع شکل زیارتگاه، قبر منور قرار گرفته است.
اداره کل اوقاف و امور خیریه استان مرکزی در یک برشور کوتاه که درباره این امامزاده منتشر کرده آورده است: در زندگی نامه و شرح حالی که بر پوست آهو نوشته شده است و از بروجرد نزد آیت العظمی حاج آقا حسن فرید محسنی آورده اند آمده است؛«سهل بن علی با هفتاد و دوتن از ارحام و اقارب در این منطقه به پیکار با دشمن پرداخته اند. بنابراین امامزادگان مدفون در آستانه در همان نقطه به شهادت رسیده و برخی از این بزرگواران با بدن مجروح تا جای ممکن راه پیموده و در مسافتی دورتر از اردوگاه اسیر تیغ بیداد خصم شدند.
با عنایت به موضوع فوق باید انگشت اشاره ای به این مقوله داشت که امامزاده عبدالله از هفتاد و دو تن ارحام و اقوام سهل بن علی بوده و توانسته تا این مقدار مسافت اندکی که بین آستانه و سورانه وجود دارد خود را از دشمن دور ساخته و در نهایت توسط دین به دنیا فروختگان به شهادت رسیده است.
-عبدالله-سورانه4 امامزاده عبدالله سورانه

-عبدالله-سورانه3 امامزاده عبدالله سورانه

-عبدالله-سورانه2 امامزاده عبدالله سورانه

-عبدالله-سورانه1 امامزاده عبدالله سورانه

-عبدالله-سورانه امامزاده عبدالله سورانه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *