جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

امامزاده سید علی

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ آبان ۱۳۹۲

در ۶۵ کیلومتری شمال شهرستان آباده در مسیر جاده اصلی اصفهان – شیراز ودر قسمت بلندای شهر ایزد خواست نوری از خدا بر آسمان خود نمایی می کند که با تمام سادگی وبی آلایشی ساختمانش طعنه به برج وباروی قلعه ۲۰۰۰ ساله ایزد خواست می زند شاید هر گز نتوان چنین صحنه ای را در هیچ گوشه ای از این مرزو بوم با این تقابل فرهنگ به چشم دید دره ای که یک طرف آن قلعه بزرگ دوره ساسانی ودر طرف دیگر آن امامزاده ای از سلاسه پاک امام موسی کاظم (ع) خود نمایی می کند دو فرهنگ ومکتبی که تفاوت از زمین تا آسمان است حکومتی که دودمانشان به دست همین مکتب وتفکر اسلامی فروریخت واکنون این چنین سر بر آستان این بزرگوران به زمین می ساید.
امام زاده سید علی (ع) معروف به گل سرخ از نوادگان امام موسی کاظم (ع) می باشد که از مدینه به قصد دیدارحضرت امام علی بن موسی الرضالمرتضی (ع) به سمت خراسان حرکت می کند اما در مسیر راه در ایزدخواست توسط مأموران حکومت عباسی دستگیر وبه شهادت می رسد.
ساختمان این امامزاده در وسط قبرستان ونزدیک لبه غربی دره واقع شده در قدیم به صورت سردابی بوده که بعد از چند قرن ساختمان گنبد آن به دستور سلطان محمد خدابنده ساخته می شود.وهم اکنون طرح جامع ساختمان این امامزاده واجب التعظیم آماده وبه فضل خداوند در آینده ای نزدیک عملیات عمرانی ان آغاز می شود.
همچنین این امامزاده دارای امکاناتی از قبیل آشپز خانه ، زائر سرا ، سرویس بهداشتی ، حمام و فضای سبز می باشد که همه ساله پذیرای خیل عظیم مسافران وزائران محترم از سراسر نقاط کشور بویژه در ایام تعطیلات نوروز و محرم وصفر می باشد.

ایزدخواست امامزاده سید علی

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 5]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • غلامعلی ایزدی 42

    باسلام مطالب چاپ شده بسیار مستندودرست وصحیح می باشد وعکس چاپ شده از بهترین عکس هایی است که تا کنون از امامزاده ایزدخواست دیده ام .موفق باشید .

    ۲۲ اردیبهشت, ۱۳۹۳ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد