جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقامت روزانه یک میلیون گردشگر در گیلان

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ شهریور ۱۳۹۲

کیهان هاشم‌نیا امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در رشت، دریا را از جمله جاذبه‌های گردشگری گیلان دانست و اظهار کرد: گیلان ۳۰۰ کیلومتر ساحل دارد و اکنون ۳۵ درصد آن را به منظور ایجاد طرح‌های سالم‌سازی دریا مدیریت می‌کنیم.

وی به فعالیت ۶۳ طرح سالم‌سازی دریا در ابتدای تابستان امسال در گیلان اشاره کرد و افزود: ۷۵ طرح جدید سالم‌سازی دریا راه‌اندازی شده و به ۱۳۸ طرح افزایش پیدا کرده است.

هاشم‌نیا هزینه طرح‌های سالم‌سازی دریای گیلان را بالغ بر ۱۵ میلیارد تومان در سال‌های گذشته دانست و تصریح کرد: امسال هزینه طرح‌های سالم‌سازی دریا به ۱.۵ میلیارد تومان کاهش پیدا کرده است.

استاندار گیلان با بیان اینکه سالانه بین ۶۰ تا ۱۳۰ نفر در ساحل استان غریق داشتیم، اضافه کرد: امسال با مدیریت ساحل تعداد غرق‌شدگان کاهش پیدا کرده ضمن اینکه اشتغالزایی بیشتر شده است.

وی بر مدیریت یکپارچه در ساحل گیلان تاکید کرد و گفت: امسال بحران غریق در ساحل استان نداشتیم.

13920424000035 PhotoA اقامت روزانه یک میلیون گردشگر در گیلان

هاشم‌نیا تملک بر دریا و حریم ساحل را به عهده دولت دانست و یادآور شد: مدیریت ساحل به منظور استفاده عمومی به ارائه‌کنندگان خدمات در این مناطق سپرده می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به اجرای برنامه‌های فرهنگی در ساحل گیلان، اظهار کرد: امسال جنگ شادی توسط سپاه در طرح‌های سالم‌سازی دریا اجرا شده است.

وی بر استفاده بهینه از دریا و ساحل گیلان تاکید کرد و افزود: روزانه یک میلیون گردشگر در تعطیلات اخیر در استان اقامت کردند و این امر نیازمند مدیریت یکپارچه است.

هاشم‌نیا خواستار استقرار سازمان عمران سواحل شمال در گیلان شد و خاطرنشان کرد: فرمانداران تاکنون به خوبی توانسته‌اند ساحل دریا را مدیریت کنند.

استاندار گیلان با بیان اینکه فرمانداران شهرستان‌های رشت و لنگرود در ساماندهی ساحل دریا عملکرد خوبی دارند، تصریح کرد: خدمات با کیفیت باید در ۳۰۰ کیلومتر ساحل امن و سالم استان به گردشگران ارائه شود.

وی اجرای طرح‌های سالم‌سازی دریا را سبب رونق گردشگری خواند و بیان کرد: بخش خصوصی مشارکت خوبی در ایجاد طرح‌های سالم‌سازی دریا داشته است.

منبع : فارس

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    ما خودمون وقتي مي ميرم ساحل چند اشغال برداريم چند نفر ديگه تشويق كنيم همه جا تيمز ميشه

    ۲۷ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد