جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقامتگاه کلبه آرامش زهک

تاریخ بروزرسانی :
۱۶ بهمن ۱۳۹۷

اقامتگاه کلبه آرامش سیستان روی تپه ای در روستای گردشگری قلعه نو واقع در شهرستان زهک قرار دارد، که تمام منطقه را میشود نظاره کرد، روستای قلعه نو به ماسوله شرق کشور معروف است و سبک و بافت خانه ها سنتی میباشد و تنها روستایی است که بافت اصیل سیستانی را حفظ کرده است .وسایل خواب :تشک، ملحفه، بالش، پتو، سه. یه اتاق کاه گلی با سرویس حمام و دستشویی و دو اتاق گچی با سرویس حمام و دستشویی و دو تا اتاق کاه گلی همراه با یک اتاق گچی بدون سرویس می باشند که از سرویس عمومی استفاده می کنند.
اقامتگاه بوم گردی کلبه آرامش زهک در روستای دیدنی و گردشگری قلعه نو واقع در شهرستان زهک قرار دارد و اولین اقامتگاه بوم‌گردی بخش سیستان در استان سیستان و بلوچستان است. این روستا که به ماسوله شرق ایران معروف است تنها روستایی می باشد که بافت اصیل سیستانی خود را حفظ کرده و سبک و بافت خانه ها به صورت قدیمی و سنتی می باشد.

اقامتگاه کلبه آرامش زهک خانه‌ ای تاریخی‌ است که به دست علاقه مندان به میراث فرهنگی این منطقه و با ‏همکاری صاحب آن ‏مرمت و بازسازی شد از ابتدای سال ۹۶ پذیرای گردشگران خارجی و داخلی بوده است.
کلبه آرامش با داشتن ۶ اتاق کف خواب ظرفیت پذیرایی از ۳۰ گردشگر را دارد. ۳ اتاق دارای سرویس بهداشتی و حمام مجزاست و برای ۳ اتاق دیگر به صورت مشترک است.

گردشگران کلبه آرامش در زمان اقامت خود در این اقامتگاه هر کدام درختی در باغ این اقامتگاه می کارند و این ‏کلبه با باغی سرسبز شروع می‌شود که هر کدام یادگار حضور سبز یک گردشگر در این اقامتگاه است.در اقامتگاه کلبه آرامش زهک در صورت درخواست و سفارش گردشگران انواع غذاهای محلی و بومی همین منطقه نظیر اوجیزک، تنورچه، کشک زرد، دوغ پا، دوغ برک، تباهگ و لنجو در کلبه طبخ می‌شود.

در سه کیلومتری این اقامتگاه یک شهر باستانی به نام دهانه غلامان وجود دارد که مربوط به ۲۵۰۰ سال پیش و به دوران هخامنشیان باز می گردد تماما از خشت و گل ساخته شده و از جمله شهر های منحصر به فرد در ایران است که بدون برنامه‌ ریزی ساخته نشده بلکه احداث آن با نقشه و برنامه‌ ریزی از پیش تعیین شده صورت گرفته است و پیش از ساخت شهر نقشه آن طرح ریزی شده است.

همچنین گردشگران با اقامت در این اقامتگاه می توانند از سواحل زیبای دو دریاچه مصنوعی چاه نیمه ۳ و ۴ نیز دیدن کنند. جنگل جزینک، ارگ حسین خان نارویی، قلعه رستم و سه کوهه از دیگر جاذبه های تاریخی و گردشگری نزدیم به این ااقامتگاه می باشند.
لازم به ذکر است در این اقامتگاه صنایع دستی سنتی همین منطقه نیز به فروش می رسد تا یادگاری از فرهنگ و هنر این دیار تاریخی برای گردشگران آن باشد.
سیاست مختص میهمانان خردسال : اقامت کودکان زیر ۵ سال رایگان و کودکان ۵ تا ۱۲ سال نیم بها می باشد .

آدرس :سیستان، شهرستان زهک، بخش جزینک، روستای زیبای قلعه نو
شماره همراه:۰۹۱۹۳۶۰۲۶۹۲

اقامتگاه کلبه آرامش زهک 1 اقامتگاه کلبه آرامش زهک

اقامتگاه کلبه آرامش زهک 2 اقامتگاه کلبه آرامش زهک

اقامتگاه کلبه آرامش زهک 3 اقامتگاه کلبه آرامش زهک

اقامتگاه کلبه آرامش زهک 4 اقامتگاه کلبه آرامش زهک

اقامتگاه کلبه آرامش زهک 5 اقامتگاه کلبه آرامش زهک

اقامتگاه کلبه آرامش زهک 6 اقامتگاه کلبه آرامش زهک

اقامتگاه کلبه آرامش زهک اقامتگاه کلبه آرامش زهک

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    معماری جذابی داره برخورد پرسنل خیلی خوب بود برنامه هایی هم که شبا میذارن خیلی جالبه حتما ی سر تونستیت برید.

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد