رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۷ بهمن ۱۳۹۷

اقامتگاه بومگردی کبیرکوه

لینک این مطلب کپی شد!

اقامتگاه بوم‌گردی کبیرکوه، واقع در روستای گاومیشان، با مجوز رسمی از اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری استان ایلام، فعالیت خود را از سال ۱۳۹۵ در جهت سرویس دهی به بومگردان و گردشگران عزیز شروع کرده است. این اقامتگاه در مسیر ارتباط میان استان‌های خوزستان، لرستان، کرمانشاه و ایلام قرار دارد. حیاط و فضای خارجی این اقامتگاه محیطی سنتی و سرسبز دارد و امکان تفریح و عکاسی را برای مهمانان به وجود آورده است.
اقامتگاه بومگردی کبیرکوه در روستای گاومیشان دره شهر استان ایلام واقع شده است که مساحتی حدود ۱۶۰ مترمربع دارد و قدمت آن به دوران ساسانیان بازمی گردد.

اقامتگاه بومگردی کبیرکوه به صورت سنتی بنا شده و در حیاط آن فضایی برای استراحت و دورهمی های مسافران فراهم شده است. ۳ اتاق این اقامتگاه ظرفیت پذیرایی از ۴۵ گردشگر را دارد.از جمله امکانات و خدمات این بوم گردی می توان به پارکینگ باز، پرسنل مسلط به زبان انگلیسی، توالت ایرانی و فرنگی که در حیاط اقامتگاه قرار دارند، حمام، آشپزخانه عمومی جهت پخت و پز میهمانان و راهنمای تور می باشد. سیستم سرمایشی اتاق ها کولر گازی و سیستم گرمایشی آن ها بخاری نفتی است.

درباره روستای گاومیشان

این روستا در دره شهر استان ایلام واقع شده است و مردم این روستا اکثرا به دامداری و کشاورزی مشغول هستند و به زبان لری و لکی سخن می گویند.از جمله آثار تاریخی و باستانی این روستا می توان به تنگه بهرام و پل تاریخی گاومیشان اشاره کرد.
کوه کبیرکوه، آبشار هفت آسیاب و منطقه تفریحی گرز لنگر از جاذبه های طبیعی این روستا می باشد.
آب و هوای مطلوب و مناسب، طبیعت زیبای روستا در دو فصل بهار و زمستان موجب شده که بیشتر توریست ها در این دو فصل به این منطقه سفر کنند.
به دلیل نزدیکی این روستا به دره شهر (۲۰ کیلومتر) گردشگران می توانند به راحتی از جاذبه های گردشگری دره شهر بازدید نمایند.
درباره دره شهر
دره شهر جاذبه های تاریخی و طبیعی زیادی همچون آبشار دربند، آتشکده دره شهر، بقعه باباسیف الدین محمد، تنگ بهرام چوبین، قلعه سه کسان، آبشار ماربره ، روستای زید، روستای چم نمشت ، قلعه میرغلام، قلعه هزار درب، قلعه شیخ مکان، قلعه جهانگیر آباد ، تپه کوزه گران، تپه تیخان و حمام قلعه پور اشرف دارد که موجب شده گردشگران و توریست های زیادی به این منطقه سفر کنند .
رودخانه سمیره از حاشیه این شهر می گذرد و کبیر کوه هم فاصله کمی از آن دارد.

آدرس :دره شهر-گاومیشان

IMG_20180218_152250_780-0 اقامتگاه بومگردی کبیرکوه

IMG_20180218_152239_612-1 اقامتگاه بومگردی کبیرکوه

IMG_20180218_151535_052-2 اقامتگاه بومگردی کبیرکوه

منبع:visitiran

           
 

نظر کاربران :

  • سید محمد حسینی

    جاش بد نیست خیلی سادست ولی در عین سادگی چیزایی میبینید که هیجا نمیبینید ولی در کل جای پیشرفت داره.گذرتون افتاد ی سر برید.

    ۹ اسفند, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *