جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اقامتگاه بومگردی خانه نقلی کاشان

تاریخ بروزرسانی :
۲۲ مهر ۱۳۹۶

خانه تاریخی نقلی با مساحت ۱۹۸ متر به عنوان کوچکترین خانه با هویت و معماری قاجاری و بومی به شماره ۱۰۲۵۵ ثبت ملی شده است و دارای بادگیر، ایوان، سرداب و دو حیاط کوچک با ۸ اتاق و نیز خانه تاریخی رضوانیان دارای ایوان، آشپزخانه، غذاخوری، سرداب و حوض و حیاط با ۷ اتاق میباشد که هم اکنون مجموعه اقامتگاه بوم گردی نقلی دارای ۱۴ اتاق با ظرفیت ۴۰ نفر برای اقامت بومی آماده می باشد.
میهمانان تور کاشان در زمستان در اتاق های کرسی دار و در تابستان در حیاط و ایوان اقامت و با غذاهای بومی و محلی منطقه توسط سرکار خانم احتساب که مادر همسر آقای رضوانیان است پخته و پذیرایی میشوند.
چای و دمنوش آتشی، پخت نان هیزمی، دوچرخه سواری در بافت تاریخی، چایخانه رایگان، اینترنت رایگان، کارگاه زیلوبافی، کافه بام، بافت گردی رایگان به صورت گروهی، پارکینگ اختصاصی و کتابخانه و حتی مشارکت در پخت غذا و چیدن سفره خدماتی است که به میهمانان خانه نقلی ارائه میشود.
اقامتگاه بومگردی درجه یک خانه نقلی شامل سه حیاط مجزای حیاط نقلی، حیاط رضوانیان و حیاط دوست می‌باشد.
حیاط نقلی به عنوان هسته اصلی مجموعه با قدمت مربوط به عهد قاجار با بیش از ۱۵۰ سال عمر به عنوان کوچک‌ترین خانه تاریخی به ثبت آثار ملی رسیده و در همین فضای کوچک تمام قسمت‌های یک خانه تاریخی از جمله حیاط اندرونی، حیاط بیرونی، سرداب، دالان، حوض، بادگیر و … را دارا می‌باشد. مرمت و احیای این خانه در سال ۷۹ انجام شد. خانه نقلی شامل ۷ اتاق و دو سرداب، حیاط اندرونی و حیاط بیرونی می‌باشد.
حیاط رضوانیان در مجاورت خانه نقلی در سال ۸۹ به بهره برداری رسید. در ساخت این خانه نوعی دیگر از هنر معماری اصیل ایرانی به کار رفته که در آن حیاط در قسمت زیرین خانه می‌باشد. این مجموعه دارای ۸ اتاق و یک سرداب اصلی (کتابخانه) می‌باشد.
حیاط دوست در فاصله چند قدمی از خانه نقلی و رضوانیان در یک اثر هنری از معماران قدیم ایرانی بخش سوم مجموعه اقامتگاه گردشگری بومی خانه نقلی با یاد استاد شعر نو، سهراب سپهری مرمت و خانه دوست نام گذاری شد. خانه دوست در سال ۹۳ مرمت و به بهره برداری رسید.خانه دوست دارای ۱۱ اتاق و البته شاهکار معماری در این خانه، حوضخانه و تزئینات ایوان منحصر به فرد آن در این مجموعه می‌باشد.

نقلی 1 اقامتگاه بومگردی خانه نقلی کاشان

نقلی 2 اقامتگاه بومگردی خانه نقلی کاشان

نقلی 3 اقامتگاه بومگردی خانه نقلی کاشان

نقلی 4 اقامتگاه بومگردی خانه نقلی کاشان

نقلی 5 اقامتگاه بومگردی خانه نقلی کاشان

نقلی 6 اقامتگاه بومگردی خانه نقلی کاشان

نقلی 7 اقامتگاه بومگردی خانه نقلی کاشان

نقلی 8 اقامتگاه بومگردی خانه نقلی کاشان

نقلی 9 اقامتگاه بومگردی خانه نقلی کاشان

نقلی 10 اقامتگاه بومگردی خانه نقلی کاشان

نقلی 11 اقامتگاه بومگردی خانه نقلی کاشان

نقلی 12 اقامتگاه بومگردی خانه نقلی کاشان

نقلی 14 اقامتگاه بومگردی خانه نقلی کاشان

نقلی 15 اقامتگاه بومگردی خانه نقلی کاشان

نقلی اقامتگاه بومگردی خانه نقلی کاشان

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 2 میانگین: 3]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سفریتو

    از نظر امکانات رفاهی برای مسافرین و سرویس دهی که دارن من به شخصا راضی بودم و پیشنهاد میکنم حتما برید البته از سبک معماری داخلیش هم خوشم اومد خوب بود.

    ۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد