رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۳ مهر ۱۳۹۶

اقامتگاه بومگردی افضل سوادکوه

لینک این مطلب کپی شد!

اقامتگاه بومگردی افضل در استان مازندران، شهرستان سوادکوه، شیرگاه، روستای چالی می باشد.
سوادکوه مملو از جنگل ها ی زیبا، آبشارهای عظیم و پرآب،قلعه ها و برج های به جا مانده از تاریخ اساطیری این دیار، رودخانه هایی پرخروش و نهرهایی آرام، پل هایی بی نظیر، غارهایی کهن و کوهستان هایی سرد و خنک در اواسط تابستان هایی گرم و داغ می باشد.
سفر به این دیار پر از تجربه ی لحظه های خوش و به یاد ماندنیست.شیرگاه محل تلاقی دو رود است. یکی رود تِلار (به معنی تیل آر ، یعنی رودی که گِل می آورد)
از منطقه آلاشت و گردنه‌ های دوگل سرچشمه می‌گیرد و دیگری رود کسیلیان است.کسیلیان در بیشتر مواقع سال آبی روشن و زلال دارد.(تنها در زمان بارندگی‌های شدید آب آن کمی گل آلود می‌شود).ولی تالار در بیشتر مواقع سال گل آلود است. به دلیل وجود این دو رود و هم چنین وجود دره‌ هایی نسبتاً کم عمق، شیرگاه دارای پل‌ های متعددی است. که به همین دلیل آنراشهر پل‌ها لقب داده‌اند.

شیرگاه به دلیل داشتن شکل کوهستانی در جنوب و وجود دره در بستر رودخانه و مرکز شهر و همچنین داشتن دشت و جلگه در شمال (سه ویژگی اقلیم در یک شهر) زیبایی منحصری دارد که نمونه آن شایددر هیچ جای ایران یافت نشود.
شماره تماس مستقیم بومسرای افضل:۰۹۰۱۲۷۶۲۷۲۱
برای شناساندن هر چه بیشتر شهرستان به هم وطنانمان بوم گردی افضل گزینه ای مناسب است چرا که اکثر آنها از مازندران فقط دریا را می شناختند و از جشن ها، مراسم، مناسبت ها، طبیعت بکرو اماکن تاریخی شهرستان سوادکوه تقریباَ هیچ اطلاعی ندارند.با توجه به اینکه تمام موادغذایی و میوه وسبزیها را خودمان تولید می کنیم تصمیم گرفتیم تا غذاهای محلی هم سرو کنیم و برای همین مرکز بوم گردی افضل را بنا گذاشتیم.

اقامتگاه بومگردی افضل سوادکوه  اقامتگاه بومگردی افضل سوادکوه

اقامتگاه بومگردی افضل سوادکوه  اقامتگاه بومگردی افضل سوادکوه

اقامتگاه بومگردی افضل سوادکوه  اقامتگاه بومگردی افضل سوادکوه

           
 

نظر کاربران :

  • هادیان

    با سلام ما سه بار در این اقامتگاه بودیم بسیار امن و تمیز بوده و مناظر بسیار زیبایی دارد

    ۲۴ خرداد, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *