رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ مهر ۱۳۹۵

افزایش ۱۴ درصدی ورود گردشگران به کرمانشاه

لینک این مطلب کپی شد!

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از افزایش ۱۴ درصدی ورود گردشگر به استان در شش ماه نخست امسال خبر داد.

علیرضا مرادی بیستونی در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا، اظهار کرد: در مدت شش ماهه نخست امسال مجموعا حدود ۶۹۰ هزار نفر گردشگر وارد استان شده و از جاذبه‌های تاریخی توریستی این استان بازدید کرده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: این آمار به غیر از میزان گردشگران ورودی به استان در ایام نوروز است.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشدی ۱۴ درصدی را نشان می دهد.

مرادی بیستونی تصریح کرد: مجموعه تاریخی فرهنگی تاق‌بستان بیشترین بازدید کننده را در میان سایت های تاریحی توریستی استان در این مدت داشته است.

وی افزود: بعد از مجموعه تاق بستان، مجموعه ثبت جهانی شده بیستون، غار قوری قلعه، سراب روانسر و معبد آناهیتا در رتبه های بعدی جذب گردشگران قرار گرفته‌اند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: امسال همچنین شاهد افزایش ورود گردشگران خارجی به استان بوده‌ایم که غالبا از طریق خطوط هوایی ترکیش ایرلاین و فرودگاه کرمانشاه وارد کشور شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: همچنین شمار قابل توجهی از گردشگران خارجی نیز از طریق مرزهای رسمی استان وارد کشور شده‌اند.

مرادی بیستونی افزود: استان کرمانشاه با دارابودن بیش از چهار هزار اثر تاریخی شناسایی شده که بیش از ۲۲۰۰ مورد آن ثبت ملی شده و یک اثر بی بدیل به نام کتیبه داریوش در بیستون که ثبت جهانی هم شده، جایگاه ویژه‌ای در جذب گردشگران داخلی و خارجی به کشور دارد.

1198 افزایش 14 درصدی ورود گردشگران به کرمانشاه

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *