رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱ خرداد ۱۳۹۳

افزایش ۱۰۰ درصدی ورود جهانگردان خارجی به ایران

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۱ -خبرگزاری آمریکایی بلومبرگ در گزارشی تفصیلی از موج رو به گسترش ورود توریست خارجی به ایران پس از استقرار دولت جدید خبر داد.

به گزارش عصر ایران در این گزارش به افزایش ورود توریست های خارجی به ایران و پر شدن هتل های ۵ ستاره شهرهای تاریخی چون شیراز و اصفهان به عنوان یکی از علایم آب شدن یخ روابط خارجی ایران و یکی از نشانه های مثبت مذاکرات هسته ای بین ایران و گروه ۱+۵ نام برده است.

بلومبرگ می نویسد در یک ماهه نخست سال ایرانی (فروردین ۹۳) ۴۵۹۴ تور خارجی از ایران بازدید کرده اند که این رقم دو برابر میزان ورود تورهای خارجی به این کشور در مقایسه با سال گذشته است.

در این گزارش با اشاره به تخمین بانک جهانی مبنی بر اینکه ۶.۳ درصد از کل تولید ناخالص داخلی ایران در سال ۲۰۱۲ (۴۸۲ میلیارد دلار) به بخش توریسم تعلق داشته است، می گوید رشد ورود توریست های خارجی به ایران می تواند این رقم را افزایش قابل ملاحظه ای دهد و آن گونه که وزیر اطلاعات ایران گفته یکی از اهداف دولت ایران در راستای اقتصاد مقاومتی جذب توریست های خارجی است.

اخیرا وزیر اطلاعات ایران از برداشته شدن روادید برای ورود تبعه ۱۲ کشور خارجی به ایران خبر داده است.

مدیر هتل ۵ ستاره عباسی در اصفهان می گوید اتاق های این هتل تا پایان ماه ژوئن رزرو شده است و این هتل دیگر ظرفیت پذیرش میهمان را ندارد. وی می گوید تنها چند سوییت برای استقرار هیات های خاص دیپلماتیک و مسافران ” وی آی پی” کنار گذاشته اند. هزینه اقامت در گران ترین هتل اصفهان که هتل عباسی است شبی ۲۶۶ دلار است.

مدیر گراند هتل ۵ ستاره شیراز که ۱۷ سال از ساخت آن می گذرد و متعلق به شرکت بیمه ایران است می گوید ظرفیت اتاق ها پر شده است و این هتل در حال ساخت مجموعه ای جدید در نزدیکی گراند هتل با ۱۵۰ اتاق برای جذب توریست بیشتر است.

سازمان میراث فرهنگی شیراز می گوید در فاصله ماه های مارس تا آوریل بیش از ۶۱۹۳ بلیت بازدید از تخت جمشید برای توریست های خارجی صادر شده است در حالی که در سال گذشته در همین دوره زمانی تنها ۱۶۵۱ بلیت صادر شده بود. رقم بازدید توریست های خارجی در طول دوره مورد بحث از تخت جمشید حدود ۴ برابر شده است.

با این حال بنا به نوشته این گزارش ایران باید هنوز در زمینه توریسم سرمایه گذاری زیادی روی زیر ساخت ها انجام دهد. مثلا به عنوان یک نمونه بسیاری از هتل ها و اقامتگاه های ایران فاقد سرویس بهداشتی “فرنگی ” هستند و این مساله توریست های خارجی را اذیت می کند.
354614_478 افزایش 100 درصدی ورود جهانگردان خارجی به ایران

یونس یحیی مدیر هتل ۵ ستاره کوثر اصفهان (مهم ترین رقیب هتل عباسی در جذب توریست) می گوید هتل های ایران توانایی جذب انبوه توریست های خارجی را ندارند . وی می گوید:” در سال جاری شاهد افزایش ۱۰۰ درصدی ورود توریست های خارجی به هتل های شهر اصفهان بوده ایم. به نظرم بایدهماهنگی بین دستگاه ها و بخش های مختلف اقتصادی برای جلب و جذب توریست و ارایه خدمات بهتر به آنها بیشتر باشد و هر بخش ساز خود را نزند. ما به یک کنسرسیوم مشترک در صنعت توریسم نیاز داریم.”

“روث استندینگ” معلم ۳۳ ساله بریتانیایی که در لابی هتل کوثر اصفهان در حال نوشیدن چای است می گوید باید کارهای زیادی برای بهتر کردن صنعت توریسم در ایران انجام شود. از جمله درباره اطلاعات لازم برای کسب و صدور ویزا.

وی می گوید به سختی توانسته است ویزای سفر به ایران را بگیرد و می افزاید وقتی وارد اصفهان شده و انبوه توریست های خارجی را در آنجا دیده متعجب شده است.

           
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    باز این مطلب امیدوار کننده بود..امسالم خیلی گردشگر بیشتر شده بود

    ۳۰ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *