رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ مهر ۱۳۹۲

افتتاح کنفرانس جهانی گردشگری در مالزی

لینک این مطلب کپی شد!

کنفرانس جهانی گردشگری در شهر «ملاکا»ی مالزی افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی، صبح امروز (دوشنبه، ۲۹ مهرماه) سومین کنفرانس جهانی گردشگری با حضور معاون نخست وزیر مالزی، وزیر گردشگری این کشور و نماینده‌ی سازمان جهانی گردشگری، با پیام ویدیویی دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی آغاز به کار کرد. این در حالی است که قرار بود، طالب ریفاعی – دبیرکل سازمان جهانی جهانگردی – در این مراسم حضور داشته باشد.

ریفاعی در پیام خود از برگزاری این کنفرانس در شهر تاریخی «ملاکا» که در فهرست میراث جهانی یونسکو نیز ثبت شده است، اظهار خوشحالی کرد و گفت: امروزه بیش از یک‌میلیارد نفر گردشگر در سراسر جهان سفر می‌کنند و انتظار می‌رود در دو دهه‌ی آینده، شمار گردشگران به بیش از یک‌میلیارد و ۸۰۰ میلیون نفر برسد.

در افتتاحیه‌ی این کنفرانس، بیش از ۶۷۰ هیأت از کشورهای مختلف جهان از جمله ایران، فیلیپین، اندونزی، سنگاپور، پاکستان، بحرین، ترکیه، انگلیس، چین، پرتغال، کویت، کره جنوبی، هنگ‌کنگ، جزایر سلیمان و تایلند حضور داشتند.

شعار این کنفرانس «توریسم جهانی: بازیگران و تعیین‌کنندگان اصلی» است و امروز و فردا متخصصان صنعت گردشگری از کشورهای مختلف جهان چالش‌ها و دستاوردهای این صنعت را بررسی خواهند داد.

این کنفرانس به چهار بخش مهم تقسیم‌بندی شده است؛ در بخش نخست با موضوع «فراتر از گردشگری انبوه»، وزیر گردشگری کاستریکا، کمیسیونر سابق آژانس گردشگری ژاپن و دبیرکل شورای گردشگری کشور بوتان سخنرانی خواهند کرد.

بخش دوم این کنفرانس با موضوع «بازاریابی خلاقانه» به سخنرانی مدیرعامل سازمان گردشگری کره جنوبی، رییس بخش گردشگری شرکت گوگل و رییس سازمان VisitBritain اختصاص دارد.

موضوع بخش سوم این کنفرانس جهانی «مسیرهای جدید برای توسعه‌ی محصولات گردشگری» تعیین شده است و استاد دانشگاه تکنولوژی مالزی، معاون بخش بازاریابی انجمن گردشگری چین و دبیرکل کنفدراسیون گردشگری جوانان، سخنرانان این بخش خواهند بود.

در بخش پایانی این کنفرانس دو روزه با عنوان «مزایا و معایب بخش گردشگری»، مشاور وزیر گردشگری آفریقای جنوبی و رییس پروازهای خارجی خط هوایی ایرآسیا از جمله سخنرانان خواهند بود.
3-1509 افتتاح کنفرانس جهانی گردشگری در مالزی

 

پیش‌بینی تعداد گردشگران جهان تا سال ۲۰۳۰
مدیر اجرایی سازمان جهانی جهانگردی از رسیدن شمار گردشگران جهان به یک‌میلیارد و ۸۰۰میلیون نفر تا سال ۲۰۳۰ میلادی خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی، زولتان سوموگی در سومین کنفرانس جهانی گردشگری که در شهر «ملاکا»ی مالزی برگزار شده است، گفت: شمار گردشگرانی که در سال ۲۰۱۲ میلادی به نقاط مختلف جهان سفر کرده‌اند، رشد سالانه چهار درصدی داشته و به بیش از یک‌میلیارد نفر رسیده است.

وی ادامه داد: در سال گذشته‌ی میلادی، درآمد حاصل از صنعت گردشگری در جهان برابر با یک‌هزار و ۳۰۰میلیارد دلار بود.

این عضو سازمان ملل اظهار کرد: در هشت‌ماه نخست سال جاری میلادی، شمار گردشگران در سراسر جهان رشد سالانه پنج درصدی داشته که از پیش‌بینی‌های اولیه‌ی ما برای سال ۲۰۱۳ میلادی بیشتر بوده است. در این مدت، بیش از ۷۵۰میلیون نفر گردشگر در سراسر جهان به سفر پرداختند.

او گفت: آمارها حکایت از آن دارد که گردشگران شش درصد از مجموع صادرات کالاها و خدمات جهانی را به خود اختصاص داده‌اند و اگر فقط صادرات خدمات را حساب کنیم، این سهم به ۳۰ درصد می‌رسد. در همین حال، از هر ۱۱ شغل در جهان، یک شغل در بخش گردشگری است.

وی در همین حال، منطقه‌ی آسیا – اقیانوسیه را یکی از موتورهای محرکه‌ی صنعت گردشگری جهان در سال‌های اخیر دانست و ادامه داد: در هشت‌ماه نخست سال جاری میلادی، صنعت گردشگری منطقه‌ی آسیا رشد شش درصدی داشته است.

مدیر اجرایی سازمان جهانی جهانگردی با اعلام این‌که در حال حاضر ۲۳ درصد از سفرهای توریستی جهان به منطقه‌ی آسیا انجام می‌شود، افزود: پیش‌بینی می‌شود، از حالا تا سال ۲۰۳۰ میلادی منطقه‌ی آسیا سالانه به‌طور میانگین پذیرای ۱۷میلیون نفر گردشگر جدید باشد.
5-1343 افتتاح کنفرانس جهانی گردشگری در مالزی

 

وزیر توریسم مالزی کاهش مدت ویزای ایرانی‌ها را بررسی می‌کند
وزیر توریسم مالزی از کاهش مدت زمان اعتبار ویزای توریستی ایرانی‌ها اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: این موضوع را از طریق وزارت کشور مالزی پیگیری می‌کنم.

«داتوک سری نذری عبدالعزیز» در پاسخ به پرسش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) در مالزی، درباره‌ی دلایل کاهش مدت زمان اعتبار ویزای توریستی مالزی برای ایرانی‌ها، اظهار کرد: من از این موضوع اطلاع نداشتم؛ اما خوشحال هستم که این موضوع را به من اطلاع دادید.

او ادامه داد: همان‌طور که اطلاع دارید، ما سال آینده را «سال بازدید از مالزی» نامگذاری کرده‌ایم و کاهش مدت زمان اعتبار ویزای توریستی ایرانی‌ها از ۹۰ به ۱۴ روز، با این موضوع همخوانی ندارد و با هدف ما مبنی بر معرفی مالزی به دیگر کشورها، در تناقض است.

عبدالعزیز تأکید کرد: من به شما قول می‌دهم، این موضوع را با وزیر کشور مالزی مورد بررسی قرار دهم و امیدوارم بتوانیم مشکل پیش‌آمده را برطرف کنیم.

وی که در حاشیه‌ی کنفرانس جهانی گردشگری در شهر «ملاکا»ی مالزی با خبرنگار ایسنا گفت‌وگو می‌کرد، بار دیگر از اطلاع‌رسانی در این زمینه تشکر کرد و افزود: این موضوع هیچ‌گاه در هیأت دولت مطرح نشده بود و به همین دلیل، من از آن اطلاعی نداشتم.

وزیر توریسم مالزی همچنین اظهارات خبرنگار ایسنا درباره‌ی مشکلات به‌وجود آمده برای ایرانی‌ها به‌دنبال این تصمیم ناگهانی را تأیید کرد و گفت: موضوع را بررسی خواهم کرد.

وی در عین حال درباره‌ی تأثیرات این تصمیم بر مناسبات ایران و مالزی، اظهار کرد: بدون شک این موضوع نه‌تنها بر روابط ما با ایران تأثیرگذار است، بلکه این امر روی برنامه‌ی گردشگری مالزی نیز تأثیرگذار خواهد بود.

او بیان کرد: اگر این تصمیم‌گیری درباره‌ی همه‌ی کشورها باشد، منصفانه است؛ اما اگر فقط به ایران مربوط باشد، می‌تواند مناسبات را تحت تأثیر قرار دهد.

عبدالعزیز بهانه‌های قاچاق انسان و افزایش قاچاقچیان ایرانی را در این تصمیم‌گیری بی‌مورد دانست و افزود: این دلایل نمی‌تواند دلیل محکمی برای کاهش مدت زمان اعتبار ویزای توریستی باشد.
2-1-3 افتتاح کنفرانس جهانی گردشگری در مالزی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *