جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

اصلی‌ترین هدف میراث‌فرهنگی انجام کارهای پژوهشی است

تاریخ بروزرسانی :
۲ خرداد ۱۳۹۴

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۳/۰۲-همایش فعالان و دست‌اندرکاران عرصه میراث فرهنگی کرمانشاه به مناسبت روز جهانی موزه‌ها و هفته میراث فرهنگی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه کرمانشاه، مهندس علی فعله‌گری در این همایش که امروز (شنبه، دوم خرداد) در هتل پارسیان این شهر برگزار شد، اظهارکرد: اصلی‌ترین هدف سازمانی همچون میراث‌فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری انجام کارهای پژوهشی است که خوشبختانه با روی کارآمدن دولت تدبیر و امید سمت و سوی این سازمان در مسیر پژوهش محوری قرار گرفته است.

وی با انتقاد از دیدگاه برخی‌ها که انتظار اشتغالزایی، عمران و دیگر موارد این چنینی از میراث فرهنگی دارند، گفت: ایجاد اشتغال و عمران وظیفه ما نیست، بلکه ما باید بتوانیم در فضایی آرام و کارشناسی به انجام برنامه‌های پژوهشی خود در سه حوزه میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری بپردازیم.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: برخی از مواقع آنقدر انتظارات از ما برای اشتغالزایی و انجام کارهای عمرانی بالا می‌رود که دیگر فراموش می کنیم هدف اصلی‌مان چیست.

فعله‌گری تصریح کرد: بیش از ۴۰ سال است که کلنگ احداث موزه منطقه‌ای کرمانشاه به زمین زده شده، اما هنوز به نتیجه نرسیده و همه از ما انتظار دارند که هرچه سریعتر آن را راه‌اندازی کنیم، درحالیکه وظیفه اصلی ما موزه د‌اری است نه موزه‌سازی.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه گفت: در حال حاضر بیش از هفت هزار شیء تاریخی در انبار این اداره کل نگهداری می شود، در حالیکه باید همه این آثار سالیان سال در داخل موزه و در معرض دید عموم قرار می‌گرفت.

وی در ادامه به واگذاری خانه تاریخی خواجه باروخ کرمانشاه به خانه هنرمندان اشاره کرد و گفت: در تلاشیم خانه‌های تاریخی کرمانشاه را با حفظ معماری اصیل‌شان به مکان‌های مناسبی برای استفاده قشرهای مختلف جامعه تبدیل کنیم.

1455 اصلی‌ترین هدف میراث‌فرهنگی انجام کارهای پژوهشی است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *