جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ارمغان ۲میلیون دلاری گردشگری حلال برای کیش

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ خرداد ۱۳۹۳

تاریخ خبر : ۱۳۹۳/۳/۱۲ – گروه گردشگری روزنامه دنیای اقتصاد: مدیرعامل یک شرکت گردشگری که اقدام به جذب گردشگر از کشور عراق به جزیره‌ کیش با عنوان «گردشگری حلال» برای نخستین‌بار کرده است، از ارزآوری دومیلیون دلاری این طرح خبر داد.

سیدمحمدرضا موسوی درباره اقدامات صورت گرفته در این زمینه اظهار کرد: در نخستین اقدام به‌دلیل اشتراک‌های فرهنگی، کشور عراق را برای این کار مناسب دیدیم، چراکه شیعیان جنوب عراق عملا مکانی را برای سفر تفریحی ندارند و سایر کشورهای منطقه نیز شرایط مناسبی برای استفاده از امکانات تفریحی – اسلامی در سواحل خود ندارند. در ترکیه نیز گردشگری اسلامی آن‌چنان‌که باید رایج نیست. به همین دلیل به این فکر افتادیم که «گردشگری حلال» را با کشور عراق کلید بزنیم. به گزارش «ایسنا»، مدیرعامل این شرکت ادامه داد: در بررسی‌هایی که انجام دادیم به این نتیجه رسیدیم که مناسب‌ترین مکان برای اجرای طرح «گردشگری حلال» جزیره‌ کیش است که هم هتل‌های مناسبی دارد و هم از ساحل زیبا و امکانات تفریحی برخوردار است.
موسوی یادآوری کرد: بررسی‌ها نشان می‌دهد سالانه بین یک تا یک‌ونیم میلیون نفر عراقی برای سفر تفریحی و زیارتی به ایران وارد می‌شوند و بیشتر به شهرهای مشهد و قم می‌روند. از آنجا که برای ورود به جزیره‌ کیش مردم عراق به گرفتن ویزا نیاز ندارند، ابتدا یک کار تبلیغاتی وسیع در ۱۲ شهر این کشور انجام دادیم که پس از ثبت نام، نخستین پرواز با ۹۶ مسافر به جزیره‌ کیش برقرار شد.
اولین پرواز با «کیش‌ایر» و پرواز بعدی با «العراقیه» انجام شد. در ۹ سال اخیر، این اولین‌بار است که هواپیمای یک شرکت خارجی در فرودگاه کیش نشسته است. وی در ادامه بیان کرد: تا امروز، سه پرواز در قالب «گردشگری حلال» بین عراق و جزیره‌ کیش برقرار شده است و در تدارک اعزام چهارمین گروه «گردشگران حلال» از عراق به کیش هستیم؛ اما یکی از بزرگ‌ترین موانع در گسترش این طرح، این است که اساسا استانداردهای گردشگری در کشور ما پایین است و در هتل‌های ما حداقل امکانات برای گردشگرانی که از کشورهای منطقه می‌آیند، فراهم است.
از طرف دیگر برای گردشگر خارجی صنایع‌دستی ایرانی جذاب است؛ اما متاسفانه در کیش هیچ نشانی از سوغات از جمله صنایع‌دستی و خشکبار ایرانی برای خرید دیده نمی‌شود. موسوی گفت: هدف ما این است که این تور در تمام طول سال فعالیت کند و علاوه‌بر هواپیمایی العراقیه، امیدواریم بتوانیم با شرکت‌های هواپیمایی داخلی نیز به توافق مناسب برسیم تا بتوانیم ۹ پرواز در ماه بین کشور عراق و جزیره‌ کیش برقرار کنیم.
او تاکید کرد: هدف‌گذاری اولیه‌ ما برای «گردشگری حلال» در کشورهای منطقه بوده و تا به امروز، این طرح با موفقیت در کشور عراق انجام شده است.
هدف بعدی ما این است که مسافران عراق و سایر کشورهای منطقه را پس از ورود به جزیره‌ کیش، مستقیم به کشور چین ببریم و از آنجا نیز مسلمانان چین را به کیش بیاوریم. موسوی افزود: مقصد اولیه‌ ما برای «گردشگری حلال» فعلا جزیره‌ کیش است اما به‌صورت جدی می‌خواهیم این طرح را در جزیره‌ قشم و چابهار نیز اجرا کنیم، ولی اجرای این موضوع به فراهم شدن زیرساخت‌های بسیاری منوط است که امیدوارم دولت در این زمینه از بخش خصوصی حمایت کند.
به گزارش «دنیای اقتصاد» از ماه‌ها پیش توسعه گردشگری حلال در دستور کار سازمان متولی گردشگری قرار گرفته است و در نظر دارد در این حوزه ورود پیدا کند اما بسیاری بر این باورند که همچنان زیرساخت‌های موجود نمی‌تواند جوابگوی توسعه همه‌جانبه گردشگری باشد.
کشتی یونانی کیش ایران ارمغان 2میلیون دلاری گردشگری حلال برای کیش

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *