جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

ارمغان صنعت گردشگری، رفاه و درک متقابل برای جهان است

تاریخ بروزرسانی :
۴ مهر ۱۳۹۶

به گزارش خبرنگار ایرنا، در پیام طالب الرفاعی که روز سه شنبه در مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری در سالن اجلاس سران قرائت شد، آمده است: تنها در سال گذشته یک میلیارد و ۲۳۵ میلیون مسافر از مرزهای بین المللی گذر کردند و این رقم تا سال ۲۰۳۰ به ۱.۸ میلیارد نفر خواهد رسید.
وی می افزاید: در حالی که روز جهانی گردشگری ۲۰۱۷ را جشن می گیریم، پرسش این است که چگونه می توانیم به این نیروی تحول بخش قدرتمند که ۱.۸ میلیارد فرصت به همراه دارد، برای کمک به تبدیل این جهان به جایی بهتر و پیشرفت توسعه پایدار در محورهای پنجگانه ذیل قدرت دهیم.
۱ – اقتصادی: ایجاد رشد فراگیر
۲ – اجتماعی: فراهم کردن مشاغل شایسته و توانمند سازی جوامع
۳ – محیط زیست: حفاظت و غنی سازی محیط زیست ومقابله با تغییرات اقلیمی
۴- فرهنگی: بزرگذاشت و حفظ تنوع؛ هویت و فرهنگ ملموس و ناملموس
۵ – صلح: به عنوان یک پیش نیاز ضروری برای توسعه و پیشرفت
طالب الرفاعی در پیام تصریح می کند: مجمع عمومی سازمان ملل متحد، سال ۲۰۱۷ را به عنوان سال جهانی گردشگری پایدار برای توسعه اعلام کرد. این یک فرصت منحصر به فرد برای همه ما است تا با همکاری یک دیگر، نقش سفر و گردشگردی را به عنوان یک فعالیت بزرگ بشر در قرن بیست و یکم، در ایجاد آیندهای بهتر برای مردم، سیاره، صلح و رفاه، ترفیع دهیم.
دبیرکل سازمان جهانی گردشگری در این پیام ادامه می دهد: در روز جهانی گردشگری، هر زمان که سفر می کنید به هر کجا که سفر می کنید، به یاد داشته باشید که به طبیعت احترام بگذارید، به فرهنگ احترام بگذارید، به میزبان خود احترام بگذارید، شما می توانید همان تغییری باشید که در جهان به دنبالش هستید. شما می توانید یک سفیر برای آینده ای بهتر باشید، سفر کن، لذت ببر و احترام بگذار. روز جهانی گردشگری مبارک.
مراسم بزرگداشت روز جهانی گردشگری در سالن اجلاس سران با حضور علی اصغر مونسان معاون رییس جمهوری و رییس سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، علی اکبر صالحی معاون رییس جمهوری و رییس سازمان انرژی اتمی و جمعی از مسوولان و فعالان گردشگری در حال برگزاریست.

گردشگری 2 ارمغان صنعت گردشگری، رفاه و درک متقابل برای جهان است

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد