رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲۹ آذر ۱۳۹۳

احیای کاروانسرای پیام مرند با همکاری صندوق احیاء و شهرداری مرند

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۲۹-مراسم انعقاد قرارداد سرمایه گذاری و واگذاری حق بهره برداری بنای تاریخی کاروانسرای پیام بین صندوق احیاء و شهرداری مرند با کاربری خدماتی، رفاهی و بین راهی با حضور مدیرعامل صندوق احیا، معاونین صندوق احیاء، شهردار مرند، رییس شورای شهر مرند و جمعی از خبرنگاران برگزار گردید.

احسان ایروانی ضمن اشاره به جزئیات و شرایط قرارداد( مدت قرارداد ۲۰ سال شمسی، میزان هزینه عملیات تکمیلی مرمت و احیاء مبلغ۱۷.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰ ) از حضور شهرداری مرند بعنوان یکی از نهادهای مؤثر در مدیریت و توسعه شهری ابراز خرسندی کرد.

مدیرعامل صندوق احیاء در پاسخ به پرسش های خبرنگاران گفت:جهت رفع موانع و مشکلات موجودهماهنگی و تعامل با شورای عالی شهرسازی و معماری برای ابلاغ بخشنامه ای به دستگاه های ذیربط از جمله شهرداری ها، کمیسیون های ماده ۵ و…. در خصوص یادآوری وظایف قانونی صندوق احیاء (تعیین کاربری و اعطای مجوز بهره برداری اماکن تاریخی) اقداماتی انجام شده است.

وی افزود: از دیگر اقدامات تهیه بسته های حمایتی و تشویقی ( فراهم نمودن شرایط معافیت از عوارض تغییر کاربری، امکان به وثیقه گذاشتن سند مالکیت اماکن تاریخی نزد بانک هاو ….) از مالکان خصوصی اماکن تاریخی است.

وی همچنین در خصوص جایگاه صندوق احیاء در مراحل پس از واگذاری و انعقاد قرارداد نظارت پس از واگذاری چنین گفت: صندوق احیاء همواره به عنوان ناظر عالی این قراردادها بوده و در چهارچوب ضوابط و قوانین سازمان میراث فرهنگی، اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان آذربایجان شرقی با امضاء این قرارداد بعنوان دستگاه نظارت عمل خواهد کرد.

ایروانی خاطر نشان ساخت شهرداری مرند در اقدامی شایسته جهت تضمین قرارداد مذکور وثیقه ای بانکی معادل یک میلیارد تومان مستند به اعمال تضمینات معاملات دولتی در اختیار صندوق قرار داده است.

وی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در خصوص شناسایی اماکن واجد ارزش در برخی از شهرهای کشور از جمله کلان شهر تهران، کرمان، اصفهان و …. به شهرداری مرند پیشنهاد کرد که هرچه سریعتر نسبت به آغاز پروژه شناسایی اماکن واجد ارزش اقدام نماید.

65 احیای کاروانسرای پیام مرند با همکاری صندوق احیاء و شهرداری مرند

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *