رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ مرداد ۱۳۹۶

اجرای طرح آموزش ورنی بافی در روستاهای استان اردبیل

لینک این مطلب کپی شد!

علیرضا دباغ عبداللهی روز دوشنبه افزود: سرمایه گذاری در روستاها با هدف توسعه صنعت گردشگری و جذب توریسم به همراه تولید صنایع دستی ارزشمند یکی از اولویت ها و برنامه های جدی این اداره کل است.
او با اشاره به اینکه گلیم و ورنی اردبیل بقدری پرطرفدار و باکیفیت هستند که شایسته دریافت برند جهانی شناخته شده ‌اند گفت: ۹۳ روستای مستعد توسعه صنعت گردشگری و صنایع دستی در استان وجود دارد که از این تعداد ۴۴ روستا در حوزه گردشگری و مابقی نیز در حوزه صنایع دستی دارای ظرفیت و توانمندی بی‌نظیری هستند.
وی اظهار کرد: موضوع آموزش رایگان زنان جامعه عشایری و روستایی برای تولید آثار صنایع دستی مناسب و کیفی جز اولویت‌ ها بوده و آموزش رایگان به ‌بافی ، ورود به بازار عرضه محصولات و ارائه طرح‌های مختلف از سوی میراث فرهنگی انجام می‌ شود تا تولیدات صنایع دستی هر روستا یا منطقه به نام همان محل و مکان عرضه شود.
به گزارش ایرنا از روابط عمومی میراث فرهنگی اردبیل ، وی بیان کرد: اگر این تولید انحصاری شکل گرفته و قوام یابد می‌توان بازارهای مناسب جهانی را در این حوزه به دست آورده و از برخی دلال‌ بازی ‌ها و کارشکنی ‌ها در عرضه محصولات کیفی‌ تر جلوگیری شود.
اردبیل از استان های برجسته در زمینه صنایع دستی در ایران محسوب می شود و دستان هنرمندان در هر منطقه از این استان از گذشته های دور کالاها و آثار ارزشمند در این زمینه خلق می کنند.
بیش از ۱۲۰ هزار نفر در استان اردبیل در تولید بیش از ۶۲ رشته متنوع صنایع دستی اشتغال دارند.
چرم و ملیله اردبیل ، معرق نمین ، مرصع سنگ و معرق سنگ خلخال ، گلیم عنبران ، جاجیم بافی ، قالی بافی ، پالاز بافی ، ورنی بافی ، تراش شیشه ، مسند بافی ، سفالگری ، چاقو سازی ، قلم زنی و کاشی معرق از جمله صنایع دستی معروف استان اردبیل است.

 اجرای طرح آموزش ورنی بافی در روستاهای استان اردبیل

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *