رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ اسفند ۱۳۹۵

آیین نامه جدید راهنمایان از سال آینده اجرایی می شود

لینک این مطلب کپی شد!

تهران-ایرنا- معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت:
آیین نامه جدید راهنمایان گردشگری از سال آینده به مرحله اجرا درمی آید.
به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا از سالن اجتماعات موزه اسلامی، مرتضی رحمانی موحد در روز جهانی راهنمایان در گردهمایی جامعه راهنمایان کشور اظهار کرد: این آیین نامه جدید که پس از چهار دهه بازنویسی و بازبینی شده است، به زودی ابلاغ و در سال آینده اجرایی خواهد شد.
وی تصریح کرد: توزیع استانی اهمیت آموزش در ارتقاء کیفی امور و چگونگی نظارت، از مهم ترین بخش های این آیین نامه به شمار می رود.
رحمانی موحد ادامه داد: تغییرات آیین نامه راهنمایان برای این بود که بتواند پاسخگوی چالش ها، مشکلات و مطالبات آنها باشد.
وی اضافه کرد: تشکل قدیمی جامعه راهنمایان با حفظ یکپارچگی و توجه به ساختارهای هدفمند، کار تشکیلاتی در حال ظرفیت سازی است.
رحمانی تاکید کرد: تنها راه موفقیت صنعت گردشگری ایران این است که زنجیره و حلقه های مختلف نهادها و تشکل ها و کسانی که مستقیم و غیرمستقیم با گردشگری مرتبط هستند زیر یک چتر گردهم آیند.
وی افزود: سیاست های گردشگری و اقدامات زمانی موثر می شود که همگان به جای اضطراب همکار و پشتیبان هم باشیم و راهنمایان نشان داده اند که در اجرای این سیاست ها و زنجیره خدمات این صنعت بسیار موثر هستند.
معاون گردشگری کشور خاطرنشان کرد: راهنما بودن یک فضلیت است و راهنمایان ما خوشبختانه در سال های گذشته با شرایط گوناگون خود توانستند امانت داران یک پیام مشترک مطلوب را به گردشگر خارجی منتقل کنند.
رحمانی یادآور ش : همواره تلاش کردیم تا از ظرفیت جامعه راهنمایان در کارگروهها و جلسات مشورتی به عنوان یک کانون قدیمی تصمیم ساز استفاده کنیم و متعقدیم اجابت همه خواسته ها و رسیدن به نقطه آرمانی در کارهای اجرایی ناممکن و امر زمان بری است اما برای بهتر شدن همیشه باید تلاش کرد.
جامعه راهنمایان یکی از دو تشکل اصلی راهنمایان گردشگری کشور است که از اوایل دهه ۷۰ آغاز به کار کرد و اکنون دارای ۴۹۰ عضو است.
82437763-71428941 آیین نامه جدید راهنمایان از سال آینده اجرایی می شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *