رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آیا سال ۲۰۱۷ ، سال گردشگری ایران است؟

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ دی ۱۳۹۵

به نظر می رسد که با یک مدیریت هوشمندانه، دست کم حوزه گردشگری ایران بتواند از شرایط پیچیده فعلی حتی منتفع هم بشود.
عصرایران؛ مهدی نیکوئی – سال ۲۰۱۶ هم به انتها رسید و تعطیلات سال نو میلادی در بسیاری از کشورهای جهان شروع شده است. اما سهم ایران از تعطیلات کنونی و سایر تعطیلات سال ۲۰۱۷ چقدر خواهد بود؟ آیا گردشگری ایران می تواند منتظر رشد و بهبود جایگاه جهانی خود باشد؟

در ۲ ماه گذشته، یکی از مهمترین دغدغه ها و نگرانی های بخش گردشگری، انتخاب دونالد ترامپ به عنوان رئیس جمهور آینده آمریکا و پیامدهای سیاسی و اقتصادی آن بوده است. در این مدت، برخی نگران مراودات نوپای ایران و غرب بوده و بسیاری هم بازار پرنوسان سکه و طلا را زیر نظر داشته اند. با این حال، به نظر می رسد که با یک مدیریت هوشمندانه، دست کم حوزه گردشگری بتواند از این شرایط حتی منتفع هم بشود.

افزایش قیمت دلار در روزها و هفته های گذشته، باعث شده تا هزینه تمام شده سفر به ایران برای گردشگران خارجی کاهش یابد؛ هزینه ای که در سال های گذشته هم نسبت به مقاصد مشابه بسیار اندک بود.

این وضعیت انگیزه مالی گردشگران را برای سفر به ایران افزایش می دهد. هر چند احتمالا، سطح کنونی قیمت دلار و سایر ارزها تنها یک شوک روانی بوده و ادامه پیدا نکند، توجه بیشتر به سایر مولفه های مهم جذب گردشگران (به ویژه تبلیغات دیجیتال، استفاده موثر از رسانه های اجتماعی و کاهش موانع اداری ورود گردشگران) می تواند ایران را در جایگاه قدرتمندی نسبت به سایر رقبای منطقه ای قرار دهد.

اما از نظر آینده روابط اجتماعی و سیاسی ایران و غرب هم نیاز به درایت بیشتر مسئولان و بهانه ندادن به دست دشمنان است. در صورتی که ایران همچنان بتواند وجهه مثبت و معقول خود را دست کم در اروپا حفظ کند، می توانیم انتظار داشته باشیم که روند افزایش گردشگران خارجی به کشور، سرعت بیشتری بگیرد. در این بین، شاید تنها مساله باقیمانده، احترام گذاشتن بیشتر به خواسته های گردشگران و افزایش درک دوطرفه باشد. خوشبختانه مهمان نوازی ایرانی ها در این زمینه می تواند کمک بزرگی باشد.

 آیا سال 2017 ، سال گردشگری ایران است؟

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *