رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آژانس متخلف جام‌جهانی کرکره‌ها را بالا داد!

تاریخ بروزرسانی :
۵ مهر ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۰۵ – آژانس منتخب فدراسیون فوتبال در اجرای تورهای جام جهانی که حدود یک‌ماه پیش حکم لغو مجوز و تعطیلی آن از سوی کمیته فنی اداره میراث فرهنگی و گردشگری تهران صادر شد، اکنون با دستور موقت دیوان عدالت اداری باز است و همچنان به کار خود ادامه می‌دهد.

به گزارش خبرنگار گردشگری ایسنا، کمیته‌ی فنی اداره میراث فرهنگی و گردشگری حدود یک‌ماه پیش پس از بررسی تخلفات و شکایت‌های آژانس منتخب فدراسیون فوتبال در تورهای جام جهانی ۲۰۱۴، حکم لغو مجوز (تعطیلی) آن را صادر کرد.

بنابر اظهارات معاون گردشگری کشور، این آژانس تا زمان صدور رأی کمیسیون عالی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری باید تعطیل می‌شد و تا آن زمان، به انجام هیچ‌گونه فعالیتی مجاز نبود؛ اما خبرها حاکی از آن بود که «تعطیلات رویایی» بدون توجه به احکام صادره همچنان به کار خود ادامه می‌دهد، تور می‌فروشد و مقصد جدید برای سفر تعریف می‌کند.

مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری استان تهران پس از آن‌که در جریان این ماجرا قرار گرفت، گفت: «نامه‌ی پلمپ را به اداره اماکن نیروی انتظامی می‌زنیم، چون این آژانس حق ندارد فعالیت کند و اگر این کار را انجام دهد، باید پلمپ شود.»

مرتضی رحمانی‌موحد – معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی و گردشگری – هم در ادامه‌ی این اظهارات گفت: آژانس یادشده به حکمی که از استان تهران دریافت کرده، معترض شده است؛ ولی باید کمیسیون عالی تشکیل شود تا مستندات و حکم صادرشده را بررسی کند که یا آن را تأیید می‌کند و یا باطل، اما تا زمان اعلام رأی نهایی این کمیسیون، آژانس مجاز نیست که باز باشد یا فعالیت کند.

خبرنگار ایسنا از طریق محمد کرمی مسوول امور مراکز خدمات گردشگری استان تهران که پیگیر این پرونده بوده، به این پاسخ رسید: براساس آخرین اطلاعات آژانس تعطیلات رویایی به دیوان عدالت اداری مراجعه کرده و با دستور موقت دیوان عدالت است که همچنان باز است و کار می‌کند.

وی ادامه داد: طبق این دستور دیوان عدالت اداری، فعلا نباید هیچ اقدامی انجام شود تا شکواییه و مستندات بررسی شود که بر آن اساس یا رأی کمیته فنی میراث فرهنگی و گردشگری تایید می‌شود یا باطل.

او درباره‌ی این‌که آیا آژانسی که در کمیته‌ی فنی متخلف شناخته شده می‌تواند از طریق دیوان عدالت اعتراض خود را پیگیر شود، اظهار کرد: هر شخصی که معتقد است از سوی دستگاه‌های اداری مورد تظلم واقع شده می‌تواند به دیوان عدالت اداری مراجعه کند و اعتراض خود را از آن طریق پیگیر شود، ایشان هم می‌توانستند.

کرمی همچنین گفت: دیوان به ما هم وقت رسیدگی داده و خواسته رأی اعمال نشود تا مدارک و توضیحاتی که از ما و شاکی دریافت می‌کند را رسیدگی کند.

به گزارش ایسنا، تعطیلات رویایی از سوی فدراسیون فوتیال برای اجرای تورهای جام جهانی ۲۰۱۴ درحالی انتخاب شد که سازمان میراث فرهنگی و گردشگری بارها درباره‌ی میزان مداخله‌ی فدراسیون در انتخاب یک آژانس گردشگری برای اجرای چنین تورهایی، تذکر داده بود، چرا که آن را در مسوولیت خود می‌دانست نه فدراسیون فوتبال.

از سوی دیگر براساس اظهارت مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری، آژانس منتخب توانایی و شاخص‌های لازم را برای اجرای تورهای جام جهانی نداشت، همین مساله در پایان بازی‌های جام جهانی سبب شکایت برخی از مسافران شد که به دنبال برگزاری چندین دوره نشست کمیته‌ی فنی اداره‌ی میراث فرهنگی و گردشگری برای رسیدگی به شکایت‌های دریافت شده و وضعیت تورهای جام جهانی، سرانجام حکم لغو مجوز این آژانس صادر شد.

فدراسیون فوتبال پس از پایان جام جهانی و تا کنون هیچ مسوولیتی در قبال انتخابی که داشته، نپذیرفته و رییس این فدراسیون نیز یک‌بار در اظهاراتی کوتاه عملکرد این آژانس را قابل تایید دانسته بود.

آژانس تعطیلات رویایی برای اجرای تورهای جام جهانی طبق گفته‌ی مسوولان سازمان میراث فرهنگی و گردشگری براساس تایید فدراسیون فوتبال دو میلیارد تومان نزد این فدراسیون وثیقه گذاشت که شکایت‌ها و خسارت‌های مالی باید با این وثیقه، برطرف می‌شد؛ اما تا کنون دراین‌باره هیچ اقدامی نشده است و هیچ مقام مسوولی درباره‌ی سانجام این وثیقه اظهارنظری نداشته است.

UTF-8_B_a2hhbW9vc2hpLTMtMjEuanBn_ آژانس متخلف جام‌جهانی کرکره‌ها را بالا داد!

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *