جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آنچه از خرید ویلا در شمال باید بدانید

تاریخ بروزرسانی :
۱۲ شهریور ۱۴۰۲

با گسترش زندگی شهری و افزایش آلودگی در کلان شهرها، شمال به پناهگاهی امن برای دوست داران طبیعت تبدیل شده است. امروزه تقریبا هر ایرانی هرجا که دلش از زندگی ماشینی بگیرد راهش را به سمت شمال کج می کند. افزایش سفرها به شمال مسائلی را هم برای مسافران در پی داشته است. که یکی از مهم ترین آنان بحث اسکان است.

ویلا در شمال 1 آنچه از خرید ویلا در شمال باید بدانید

خرید ویلا در شمال، از رویا تا واقعیت
با گسترش زندگی شهری و افزایش آلودگی در کلان شهرها، مخصوصا تهران، شمال به پناهگاهی امن برای دوست داران طبیعت تبدیل شده است. امروزه تقریبا هر ایرانی هرجا که دلش از زندگی ماشینی بگیرد راهش را به سمت شمال کج می کند. همین افزایش سفرها به شمال مسائلی را هم برای مسافران در پی داشته است. که یکی از مهم ترین آنان بحث اسکان است. ویلا سازی علی رغم ممانعت های قانونی دستگاه های دولتی، در سال های گذشته پیشرفت چشم گیری داشته است. خرید ویلا در شمال دیگر یک آرزو نیست بلکه دغدغه زندگی معمولی قشر متوسط رو به بالا است. اگر شما هم در گوشه ذهن تان به خرید ویلا در شمال فکر می کنید مانیشن “مرجع معرفی ویلا در شمال”، نکات مهمی را برای شما بیان می کند:

انتخاب شهر می تواند اولویت اول باشد

انتخاب ویلا برای خرید می تواند نکات زیادی داشته باشد اما در ابتدا بهتر آن است که شهر مورد نظر خودتان را برای خرید ویلا انتخاب کنید. شهرهای زیادی در شمال برای خرید ویلا وجود دارند، این شما هستید که باید باتوجه به عواملی مانند قیمت، نزدیکی به شهر محل سکونت، آب و هوا، نزدیکی به دریا و … شهر مناسب خودتان را انتخاب کنید. ممکن است خودرو خوبی داشته باشید و از رانندگی لذت ببرید پس نزدیکی خیلی اولویت ندارد یا برعکس. به طور کلی از شرق به غرب شمال، استان گلستان دارای مناطق مناسبی مانند بندرترکمن، بندر گز و روستای حضرت می باشد، استان مازندران مناطق محبوبی مانند بابلسر، محمودآباد، چمستان، چالوس، نمک آبرود، متل قو و رامسر را دارد و در استان گیلان نیز منطقه زیباکنار و دهکده ساحلی معروف هستند.

ویلا در شمال 2 آنچه از خرید ویلا در شمال باید بدانید

قیمت ویلا، دغدغه همیشگی

با افزایش روزافزون قیمت ها در سطح کشور و کاهش توان خرید، قیمت ویلا به یک عامل مهم در خرید ویلا تبدیل شده است. در هر سطح درآمدی که باشید باز ویلا با قیمتی وجود دارد که شما را به چالش بکشد. برخی شهرک ها و دهکده های ساحلی مثل دهکده ساحلی انزلی در کنار زیبایی های فوق العاده قیمت های بسیار بالایی هم دارند. اگر بگردید در شهرهایی مانند نوشهر می توانید ویلا با قیمت های مناسبی پیدا کنید. نوشهر علاوه بر نزدیک بودن به تهران از بازارهای زیادی هم برخوردار است که به خاطر داشتن این ویژگی ها میزبان تعداد زیادی از ویلاها در شمال است.

نوع ویلا، مهم و پر رنگ

اگر برای خرید ویلا در شمال به چند بنگاه املاک سر بزنید حتما از شما می پرسند چه نوع ویلایی می خواهید. در شمال سه نوع مرسوم ویلا داریم. ویلاهای ساحلی، ویلای جنگلی و ویلای کوهستانی. ویلای ساحلی از همه معروف تر است زیرا بخش بسیاری از ایرانیان به عشق دریا شمال می روند. به همین دلیل ویلاهای ساحلی با منظره ای رو به دریا می توانند برای شما جذاب باشند. با همه این ها نباید از زیبایی های ویلای جنگلی غافل شد. اگر عاشق جنگل و سرسبزی بی حد شمال هستید، ویلای جنگلی انتخاب هوشمندانه ای برای شما است. نم باران کوهستان و دلبری های دامنه های سرسبز البرز دلیلی محکم برای خرید ویلای کوهستانی است. با این حال، همه چیز به سلیقه شما وابسته است. گاهی هم ممکن است شما یک آپارتمان در شهرهای شمال برای خودتان بخرید و برای گشت و گذار به خارج شهر بروید. مثلا در گیلان به جای خرید ویلا در دهکده ساحلی انزلی که قیمت بسیار بالایی دارد، می توانید با خرید آپارتمان در رشت با قیمت پایین تر، از تمام زیبایی های شهر های اطراف آن هم لذت ببرید.

نکات قانونی که نباید فراموش شوند

خرید ویلا مانند خرید هر ملکی شامل موارد قانونی می شود که باید حتما به آن توجه کنید. برای خرید ویلا با توجه به نوع سند آن، حتما باید استعلامات لازم را اخذ کنید. با توجه به ساخت و سازهای بی رویه در چند سال اخیر قوانین سفت و سختی برای ساخت ویلا وضع شده است و در همین راستا باید قبل از خرید ویلا حتما مطمئن شوید که ویلایی که قصد خرید آن را دارید جزو اراضی جلگه جنگلی نباشد. اگر سند داشت و جزو محدوده شهری بود که از طریق شهرداری و اگر نسخ داشت از طریق دهیاری می توانید برای استعلامات اقدام کنید.

ویلا در شمال آنچه از خرید ویلا در شمال باید بدانید

نحوه ساخت، مهم و ملموس

تقریبا می توان گفت آنچه از ویلا که مدام با آن سرکار دارید بنا و ساختمان ویلای شماست. خوش نقشه و دلباز بودن، امکاناتی نظیر استخر و سونا، متریال به کار رفته در ویلا، همه و همه می توانند یک ویلا را خاص و جذاب کنند. رطوبت زیاد و باران های گاه و بیگاه شمال لزوم وجود سیستم خنک کنندگی و عایق بندی خوب را دو چندان کرده است. در این بین باتوجه به اینکه بخش عمده ای از سال را شما در ویلا حضور ندارید، امنیت ویلا نیز بسیار مهم و حیاتی است.از این حیث ویلاهایی که به صورت مجموعه ای ساخته شده اند و نگهبان دارند گزینه های خوبی به حساب می آیند.

کلام پایانی

اگر اهل خرید ملک باشید، حتما می دانید که پیدا کردین بهترین ملک کار مشکلی است. ملکی که هم بتواند با سلیقه شما همخوانی داشته باشد هم قیمت مناسبی داشته باشد و هم از نظر سند محکم باشد. اگر وقت کافی برای آن را دارید حتما به منابع زیادی سر بزنید و ویلاهای زیادی ببینید. مطمعنا با افزایش موارد موجود، گزینه های بهتری هم برای انتخاب خواهید داشت. در این میان حتما دقت کنید تا سرمایه یک عمر زحمت کشی را به هدر ندهید. اما اگر خوب خرید کنید همین ویلا می تواند بهترین سرمایه شما در آینده باشد. سرمایه ای که هم از آن استفاده می کنید و لذت می برید هم در آینده رشد قابل ملاحظه ای خواهد داشت.

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 2]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد