رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۷ مهر ۱۳۹۳

آموزش نیروهای نظامی در برخورد با میراث فرهنگی احیا می شود

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۷/۰۷ – به گزارش خبرگزاری مهر، محمد حسن طالبیان، معاون میراث فرهنگی سازمان میراث فرهنگی در نشست تخصصی میراث فرهنگی و جنگ در کاخ نیاوران با اشاره به مباحث مطرح شده در این نشست پیرامون آموزش نیروهای نظامی جهت برخورد صحیح با آثار مربوط به میراث فرهنگی کشور گفت: با تجربه ای که داشتیم نیروهای نظامی در گذشته هنگام آموزش نحوه برخورد صحیح و حفاظت از آثار بسیار مشتاق و علاقه مند به کسب اطلاعات بودند؛ اما متاسفانه طی ۱۵ سال اخیر این مهم به فراموشی سپرده شده و هم اکنون در حال برنامه ریزی جهت احیای این مهم هستیم.

وی گفت: معرفی زحماتی که دلسوزان میراث فرهنگی کشور در مقطع تاریخی دفاع مقدس متحمل شده اند و همچنین کارهای بزرگ و جهاد عظیمی که برای حفظ این میراث عظیم کشورمان انجام شده است، امری مهم و شایسته است.

وی توضیح داد: در ساختار سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برخی مدیریت ها اعم از اموال، بافت ها و معاونت معرفی آموزش باید فعال شوند تا امور مربوط به حفاظت از آثار و آموزش با جدیت بیشتری دنبال شود.

وی اظهار داشت: تخریب آثار تنها مربوط به جنگ نیست؛ از اینرو درحال مطالعه بر روی مدیریت کاهش خطرات در میراث فرهنگی هستیم تا میزان مشارکت دستگاه های مختلف و همچنین نوع و میزان خطرات در بروز حوادثی همچون زلزله و خشکسالی تعیین شده تا تمهیدات و اقدامات لازم جهت حفظ آثار اندیشیده شود.
طالبیان گفت: موضوع مستند سازی آثار مقوله بسیار مهمی است که درصورت تامین بودجه لازم با سرعت بیشتری پیگیری خواهد شد و به سمت دیجیتالی شدن می رود.

وی با اشاره به شعار یونسکو مبنی بر سرعت تخریب بسیار زیاد آثار تصریح کرد: از اینرو احیای انجمن های میراث فرهنگی که محلی هستند ضروری بوده و با توجه به کمبود اعتبارات و وجود مشکلات، کمک گرفتن از عموم مردم جهت حفاظت از میراث فرهنگی کشور و معرفی ارزش های آن ها جهت جلوگیری از تخریب امری شایسته خواهد بود.

IMG23132392 آموزش نیروهای نظامی در برخورد با میراث فرهنگی احیا می شود

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *