رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۳۰ شهریور ۱۳۹۳

آمار واقعی گردشگران ورودی چند نفر است؟

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۶/۳۰ – خبرگزاری میراث فرهنگی – گردشگری – با رسیدن به نیمه سال خبرهای اعلام آمارهای گردشگران ورودی نیز رونق گرفته‌است چنانکه از مسئولان سازمان میراث و گردشگری تا فعالان بخش خصوصی از آمارهای میلیونی ورود گردشگران خارجی به کشور خبر می‌دهند.

به گزارش CHN، این آمار میلیونی از ورود دو میلیون گردشگر خارجی در نیمه نخست سال جاری خبر می‌دهند. این درحالی است که مدیران کل میراث و گردشگری استان‌های پر مسافر کشور همچون استان فارس، اصفهان و یزد و حتا کرمان از ورود کمتر از ۲۰۰ هزار گردشگر به استان‌های خود خبر می‌دهند.

“محسن مصلحی “مدیر کل میراث فرهنگی استان اصفهان در خصوص تعداد گردشگران ورودی این استان در ۶ ماه نخست سال جاری به خبرنگار گردشگری CHN گفت: «با وجود آنکه هر سه ماه یکبار آمارها را اعلام می‌کنیم و هنوز سه ماه دوم سال به پایان نرسیده‌است اما با توجه به آنکه ورود گردشگران در تابستان دو برابر فصل بهار بود می‌توانم بگویم که تاکنون حدود ۱۳۰ هزار گردشگر به استان اصفهان وارد شده‌اند.»

او با تاکید برآنکه اصفهان در سه ماه نخست سال جاری پذیرای حدود ۵۰ هزار گردشگر خارجی بود اظهار کرد: «با توجه به آنکه در فصل تابستان پذیرای تعداد بیشتری از گردشگران بودیم می‌توانم بگوییم حدود ۹۰ هزار گردشگر خارجی به اصفهان سفر کردند.»

البته «مصیب امیری» دبیر ستاد اجرایی خدمات سفرهای استان فارس نیز از ورود بیش از ۱۳۸ هزار گردشگر خارجی در ۵ ماهه نخست سال جاری به استان خبر داده‌است . این درحالی است که استان‌ّهای فارس و اصفهان از جمله پرمسافرترین استان‌های کشور هستند.

با توجه به آنکه تاریخ ایران شامل دو بخش قبل و بعد از اسلام می‌شود و بیشتر آثار این دوره‌ها در اصفهان و شیراز قرار دارند هر گردشگر ورودی خواهان بازدید از این آثار است و قطعا از این شهرها بازدید خواهد کرد.

اگر تصور را بر آن قرار دهیم که آن تعداد گردشگر ورودی استان فارس از استان اصفهان دیدن نکرده‌اند و هریک از این استان‌ها درحدود ۱۳۰ هزار گردشگر داشته‌است می‌توان گفت درحدود ۲۶۰ هزار گردشگر در ۵ ماه نخست سال از این دو استان دیدن کرده‌اند.

«مصطفی فاطمی» معاون گردشگری یزد نیز در گفت و گو با خبرنگار CHN‌ از ورود حدود ۱۸ هزار گردشگر در ۶ ماه نخست سال جاری به این استان خبر داد.

به گفته فاطمی، در سه ماه نخست سال حدود ۱۰ هزار گردشگر به یزد سفر کرده‌اند که در اردیبهشت ماه پذیرای بیشترین تعداد گردشگران خارجی بوده است. در تابستان نیز حدود ۸ هزار گردشگر به یزد سفر کرده اند.

هرچند یزد پس از شیراز و اصفهان و مشهد بیشترین تعداد گردشگران ورودی را داراست اما به گفته معاون گردشگری یزد این رقم فاصله بسیار زیادی از آمار شهرهای نخست دارد. اینگونه است که ورودی گردشگران خارجی نیمه نخست سال جاری سه استان یزد، فارس و اصفهان از ۳۰۰ هزار نفر تجاوز نمی کند.

اگر بخواهیم تعداد گردشگران مذهبی را نیز به این تعداد بیافزاییم در ۶ ماه نخست سال نمی‌توانیم دو میلیون گردشگر ورودی داشته باشیم چراکه به گفته سلطانی فر: «سال گذشته یک میلیون و ۶۰۰ هزار نفر از کشور عراق با هدف بازدید از اماکن متبرکه وارد کشورمان شده اند.»

این تعداد مربوط به کل سال گذشته است نه ۵ یا ۶ ماه نخست سال. با این حساب و با توجه به آنکه بیشتر گردشگران مذهبی در ماه‌هایی مانند محرم و صفر و یا ولادت‌ و شهادت ائمه اطهار سفر می‌کنند و با توجه به آنکه دو جشن بزرگ عید سعید قربان و عید سعید غدیر خم در مهرماه قرار داد می‌توان گفت نه تنها چنین تعداد گردشگر مذهبی وارد ایران نشده‌است بلکه حتا بیش از نیمی از آنها در ۶ ماه دوم سال به ایران سفر می‌کنند.

از دیگر سو هنوز تکلیف بسته پیشنهادی لغو و تسهیل صدور ویزای ایران که شش‌ماه پیش به رییس‌جمهور داده شد و اکنون در کمیسیون تخصصی دولت در حال بررسی است، حل نشده‌است. پس چگونه می‌توان آمار ۲ میلیونی گردشگران ورودی را پذیرفت؟

IMAGE635441415275680705 آمار واقعی گردشگران ورودی چند نفر است؟

           
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    آمار بیشتر از این حرفاست، دوست من تور لیدر هستش. میگفت امسال گردشگرا چندبرابر قبل ب شیراز سفر کردن ولی اصلا تو اخبار انعکاسش ندادن

    ۱ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • راهنمای جنگل ابر

    خدمات گردشگري جنگل ابر

    ۳۰ شهریور, ۱۳۹۳ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *