رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ تیر ۱۳۹۴

آغاز فعالیت‎های اجرایی بازارچه صنایع‌دستی زنجان از هفته آینده

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر :۱۳۹۴/۰۴/۱۴-معاون صنایع‌دستی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری استان زنجان از آغاز فعالیت‎های اجرایی بازارچه صنایع‌دستی از هفته آینده خبر داد.

محمود علی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه زنجان، گفت: ایجاد بازارچه دائمی صنایع‌دستی مدت‎ها پیش مطرح بود که بعد از چالش‎های موجود برای مکان‎یابی آن فضای کنار موزه رختشویخانه برای آن در نظر گرفته شد و از هفته آینده فعالیت اجرایی آن آغاز خواهد شد.

وی افزود: فضای پارکینگ، انباری و خانه‎ای که متعلق به میراث‌فرهنگی است برای این بازارچه در نظر گرفته شده است، فعالیت‎های اولیه برای این بازارچه انجام گرفته و سازه‎های سبک این مجموعه توسط مشاور طراحی شده است و فعالیت‎ها از هفته آینده آغاز شده و در هفته دولت افتتاح خواهد شد.

این مسئول با بیان اینکه هنوز تعداد غرفه‎های این بازارچه قطعی نشده است، خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جانمایی این بازارچه به تازگی قطعی شده، این مکان به دلیل بازدیدهای زیاد گردشگران از رختشویخانه انتخاب شده است. همچنین با توجه به سبک بودن سازه‏‎ها هنوز تعداد غرفه‎ها مشخص نشده و سازه‎ها پیاده‎سازی نشده‎اند.

وی اظهار کرد: پس از تقسیم‎بندی غرفه‎ها به صورت فصلی و یا سالیانه به هنرمندان اجاره داده شده و از آنها فقط هزینه آب، برق و گاز دریافت می‌شود و در صورت زیاد بودن تعداد متقاضیان در بین آنها قرعه‎کشی می‎شود، البته هنوز اجاره دادن به صورت فصلی و یا سالانه این غرفه‎ها مشخص نشده است.

این مسئول در خصوص تاثیر راه‎اندازی این بازارچه در فروش سایر واحدهای فروش صنایع‌دستی، تصریح کرد: صنایع‌دستی بازاری اقتصادی است و با ورود این رقیب جدید به این بازار صنعت‌گران برای بالا کشیدن سطح کیفی خود تلاش می‏‌کنند، از سوی دیگر حضور صنعت‌گران در دوره‎های آموزشی سبب می‌شود با تولید برندهای علمی خود را به نقطه مطلوب برسانند.

علی‌محمدی یادآور شد: هم‎اکنون صنعت‌گران مجموعه مشتری خود را با حضور در استان انتخاب می‎کنند، این در حالی است که باید در سراسر کشور شعبه تولید و عرضه داشته و به بازار جهانی نیز توجه کنند، لذا تاسیس بازارچه صنایع‌دستی سبب افزایش این رقابت‏ها می‌شود.

وی اعلام کرد: در کنار بازارچه صنایع‌دستی خانه سفال نیز برای ارتقا این صنعت راه‎اندازی خواهد شد؛ چرا که این صنعت سال‎های سال در کشور حرفی برای گفتن داشت، ولی هم‌اکنون متاسفانه تولیدی در این زمینه وجود ندارد.

2253 آغاز فعالیت‎های اجرایی بازارچه صنایع‌دستی زنجان از هفته آینده

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *