رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۴ فروردین ۱۳۹۷

آغاز فصل برگزاری تورهای گردشگری زمستانی

لینک این مطلب کپی شد!

تاریخ خبر : ۱۳۹۲/۱۰/۳ – تورهای گردشگری خارجی فصل دیگری را آغاز کردند، آمدن فصل زمستان و ماه ژانویه بر قیمت تورهای گردشگری تاثیر می گذارد. برخی می خواهند از فرصت سردی هوا برای شرکت در تورهای ارزان قیمت خارجی استفاده کنند و برخی دیگر سفر به کشورهای خارجی را در ایام ژانویه ترجیح می دهند. با این حال تورهای گردشگری خارجی در ماه ژانویه از همه ماههای دیگر سال گران تر است.

به گزارش خبرنگار مهر، آمدن فصل زمستان باعث ارزان شدن بسیاری از تورهای گردشگری خارجی می شود چرا که کمتر کسی در ایام سرد سال تمایل به سفر دارد. اما در این میان بازار تورهای لحظه آخری داغ است چرا که تور دفاتر خدمات مسافرتی تا لحظات آخر پر نمی شود و آژانسها هم برای اینکه صندلی تورشان خالی نباشد آن را به کمترین قیمت می فروشند. هرچند که در همین تورهای لحظه آخری هم نباید توقع بهترین کیفیت و بهترین هتلها را داشت.

ترفند “خدمات رایگان” در تورهای گردشگری

برخی از دفاتر خدمات مسافرتی برای جلب مسافر از ترفندهایی مثل ارائه خدمات رایگان بهره می برند. حتی در تبلیغات خود از اعلام آب معدنی رایگان، ترانسفر و بیمه رایگان هم استفاده می کنند درحالیکه ارائه این خدمات یکی از الزامات هر قرارداد برای تورهای گردشگری است. از سوی دیگر برخی از دفاتر خدمات مسافرتی مبلغ تورهای گردشگری را بسیار پایین اعلام می کنند تا مسافر به آنها مراجعه کند اما پس از مراجعه و اعلام بندهای قرارداد، مسافر متوجه می شود که هزینه برخی خدمات در تبلیغات تور گردشگری آورده نشده است به عنوان مثال هزینه ویزا و یا گشت شهری به عهده مسافر گذاشته می شود بنابراین اگر این مبالغ به مبلغ اولیه تور اضافه شود همان نرخی خواهد شد که دفاتر مسافرتی دیگر اعلام کرده اند!

البته توصیه مسافرانی که همیشه به سفر می روند این است که از آژانسهای مسافرتی مجری، تورهای گردشگری خریداری شود چرا که اجرا کننده یکی از چند تور گردشگری خارجی معمولا نرخ های خود را ارزان تر و با خدمات بهتری به مسافر ارائه می کند.

استقبال سرد از تفلیس

در میان تورهای گردشگری خارجی، تورهای سه روزه با اقامت در هتلهای سه ستاره گرجستان این روزها متقاضی زیادی ندارد چون گرجستان سرد است و تورهای گردشگری تفلیس هم با قیمتهایی پایین تر از روزهای تابستان فروخته می شود. اگر آژانسی هم این تور را بفروشد معمولا قیمت آن از ۸۰۰ هزار تا یک میلیون تومان است. البته در زمان قرارداد اعلام می کنند که هزینه ویزا که آن هم ۳۰ دلار قیمت دارد با مسافر است و گردشگران باید در فرودگاه تفلیس ویزای فرودگاهی بگیرند. این قیمت از تورهای گردشگری را تورهای لحظه آخری می گویند چرا که مسافر نیست و آژانسدار می خواهد حتما تورهایش را بفروشد. بنابراین در روزهایی مثل ماه ژانویه و یا روزهای تابستان حدود ۶۰۰ هزار تومان به قیمت تورها اضافه می شود.

آذربایجان از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان به بالا

آذربایجان هم تورهای گردشگری ویژه باکو برگزار می کند که دفاتر خدمات مسافرتی تهران آن را با پکیج هوایی سفر سه روز و چهار شب با اقامت در هتل سه ستاره و صبحانه و ویزا از یک میلیون و ۳۰۰ هزار تومان عرضه می کنند آن هم برای هر نفر در اتاق دو نفره. همچنین اگر قرار باشد کسی اقامت در هتل ۵ ستاره را انتخاب کند یک سفر چهار روزه با تمام امکانات تا دو میلیون و ۶۰۰ هزار تومان برای او هزینه دارد. اما نرخ این تورها نیز بستگی دارد که مکان هتل در کدام منطقه از شهر باشد . هتلهای دور از مرکز شهر به مراتب از هتلهای داخل شهر گران تر هستند. همچنین نرخ تورهای گردشگری از مقصد شهرهای ایرانی نزدیک به باکو نیز کمی کمتر است. البته اگر قرار باشد سفر به باکو زمینی انجام شود.

محبوب ایرانی ها

تورهای مالزی هم پای ثابت سفر ایرانیان است برای یک هفته اقامت در هتلهای ۴ ستاره اش این روزها یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان به بالا فروخته می شود. این تفاوت قیمتها بستگی به میزان خدمات ارائه شده در آنها دارد.

اما اگر قرار باشد در پکیج سفر به مالزی بازدید از دو شهر کولالامپور و سنگاپور نیز وجود داشته باشد نرخ این تور از دو میلیون و ۵۰۰ هزار تومان به بالاست همچنین پرواز با هر یک از شرکت های هواپیمایی داخلی نیز با هم متفاوت است.

تور گردشگری استانبول و دبی هم حدود یک میلیون و ۲۰۰ هزار تومان برای سه شب فروخته می شود البته به قیمت تورهای دوبی باید نرخ ویزا را هم اضافه کرد. با این حال این دو مقصد گردشگری تفاوت زیادی در قیمت ندارند. اما تور شهر آنتالیای ترکیه به دلیل سردی هوا با کمترین قیمت فروخته می شود حتی در تورهای لحظه آخری برای چهار روز ۴۰۰ هزار تومان نیز قیمت داده شده است.

در این میان یکی از گرانترین تورهای گردشگری زمستانی مختص به یونان است که برای ۷ شب اقامت در آتن با یک گشت شهری و صبحانه و ترانسفر حدود ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان فروخته می شود.

تغییر قیمت در ایام تعطیل

از آنجا که در کشورهای خارجی جشن عید ژانویه برگزار می شود و تعداد سفرها بالاست، قیمت هتل و خدمات گردشگری نیز افزایش می یابد اما بعد از ماه ژانویه تا حدودی قیمتها کاهش می یابد تا اینکه پکیج سفرها برای نوروز بسته می شود و به تبع آن نرخ تورهای گردشگری خارجی هم در سال جدید متفاوت خواهد شد.

IMG09183529 آغاز فصل برگزاری تورهای گردشگری زمستانی

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *