رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۶ مرداد ۱۳۹۳

آغاز جشنواره ملی اقوام ایرانی در خلخال

اشتراک گذاری

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۱۶ – اردبیل – ایرنا – اولین جشنواره ملی غذاهای سنتی اقوام ایرانی با حضور اقوام و هنرمندان ۲۵ استان، عصر چهارشنبه در شهر خلخال در جنوب استان اردبیل آغاز شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا ، جشنواره ملی غذاهای سنتی اقوام ایرانی با حضور معاون سازمان میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری ، رییس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس ، جمعی از نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی ، مدیران اجرایی استان و شهرستان و صدها نفر از میهمانان جشنواره از سراسر میهن اسلامی آغاز شد و به مدت سه روز در محل پارک اللرباغی شهر خلخال ادامه خواهد یافت.

جشنواره ملی غذاهای سنتی اقوام ایرانی در سه بخش اصلی غذاهای سنتی ، سوغات و شیرینی جات و آیینی شامل لباس های محلی ، صنایع دستی و موسیقی محلی اقوام

برگزار می شود.

استاندار اردبیل در آین افتتاحیه این جشنواره گفت: شهرستان خلخال با داشتن تاریخ تاسیس اولین مدرسه در استان اردبیل به سبک غربی به همراه شهرستان کوثر با داشتن نخبگان و دانشمندان علمی و علمای برجسته به عنوان پایتخت تمدن و فرهنگ استان اردبیل محسوب می شوند.

وی از استان اردبیل به عنوان خاستگاه سلسله صفویه ، سرزمین شهدا و سلحشوران جنگ حق علیه باطل،مظهر علم و ادب،مذهب، دیانت و سرزمین فقاهت یاد کرد و گفت: مشگین شهر زیبا در دامنه قله سبلان شهر اردبیل با بقعه شیخ صفی الدین اردبیلی ، منطقه مغان با زمین های حاصلخیز و خلخال و کوثر با سابقه تاریخی و فرهنگی بلند، مناطق مختلف این استان زیبا و گردشگر پذیر کشور را تشکیل می دهند.

وی همچنین زندگی مسالمت آمیز جمعیت اهل تسنن و شیعه در این استان را بیانگر وجود فرهنگی غنی ایرانی ، اسلامی در این استان و نمونه بارزی از زندگی مردم ولایی ، متدین و باوقار دانست.

وی با اشاره به حضور سالانه نیم میلیون میهمان مسافر و گردشگر خارجی در استان اردبیل اظهار کرد: اکولوژی بسیار غنی و زیبا همراه با یک هزار و ۸۰۰ اثر باستانی و ملی ثبت شده ، وجود یکصد حلقه چشمه آب معدنی گرم و سرد و توریسم درمانی سبب شده استان اردبیل به استان زیبا و گردشگری کشور اشتهار یابد.

استاندار اردبیل با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری جشنواره غذاهای سنتی اقوام در شهر خلخال برگزاری این جشنواره را فرصتی مناسب برای معرفی جاذبه های گردشگری استان به ویژه شهرستان خلخال اعلام کرد.

خدابخش با دعوت از سرمایه گذاران کشورمان برای سرمایه گذاری در بخش گردشگری خلخال گفت: این گونه سرمایه گذاری ها دارای پیامد مادی و معنوی بسیار خوبی برای علاقه مندان به این سرمایه گذاری در این شهرستان و این استان خواهد بود.

مدیرکل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل در نیز در این آیین گفت: برنامه ریزی این جشنواره از شش ماه پیش با پیگیری نماینده مردم شهرستان های خلخال و کوثر در مجلس آغاز شده و بیش از ۲۰۰ نفر از اقوام ایرانی ۲۴ استان کشورمیهمان شهر خلخال در استان اردبیل هستند.

نقی زاده افزود: جشنواره ملی غذاهای سنتی اقوام ایرانی در سه بخش اصلی غذاهای سنتی ، سوغات و شیرینی جات و آیینی شامل لباس های محلی ، صنایع دستی و موسیقی محلی اقوام به مدت سه روز در شهر خلخال برگزار و در این مدت برنامه های ورزشی بومی و محلی ، اجرای مسابقات فرهنگی ، ورزشی و تفریحی برای میهمانان و بازدید کنندگان جشنواره پیش بینی شده است.

وی با اشاره به ارتباط مستقیم غذا با بخش گردشگری گفت: معرفی غذاهای سنتی اقوام که ارتباط نزدیک با سلامتی افراد دارد یکی از اهداف مهم این جشنواره در کنار سایر اهداف از جمله معرفی آیین ها ، لباس ها و موسیقی محلی اقوام ایرانی به شرکت کنندگان در جشنواره است.

در کنار برگزاری مراسم افتتاحیه سیاه چادرها و غرفه های مختلفی در پارک اللر باغی و محل برگزاری جشنواره برپا و صنایع دستی به همراه غذاهای سنتی اقوام ایرانی حاضر در جشنواره به معرض دید و نمایش گذاشته شده است.

81262943-5866885 آغاز جشنواره ملی اقوام ایرانی در خلخال

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *