جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آغاز به کار نمایشگاه ملی صنایع دستی در قائمشهر

تاریخ بروزرسانی :
۹ مرداد ۱۳۹۳

تاریخ خبر: ۱۳۹۳/۰۵/۰۹ – ساری- ایرنا- نمایشگاه ملی صنایع دستی با حضور هنرمندان و صنعتگران استانهای کشور از عصر چهارشنبه در نمایشگاه بین المللی مازندران واقع در قائمشهر گشایش یافت.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قائمشهر در حاشیه برپایی این نمایشگاه به خبرنگار ایرنا گفت: همزمان با عید سعید فطر و اوج گیری مسافرت هموطنان به مازندران، این نمایشگاه از امروز تا ۱۵ مردادماه امسال برای بازدید و خرید صنایع دستی هنرمندان کشور برپاست.

ˈمحسن باستانیˈ ادامه داد: صنعتگران و هنرمندان ۳۱ استان کشور در ۱۴۰ غرفه این نمایشگاه علاوه بر تولید صنایع دستی، به عرضه و فروش محصولات خود نیز مبادرت می ورزند.

وی افزود: هنرمندان و صنعتگران قومیتهای کرد، لر، بلوچ، ترک، قشقاوی، ترکمن و مازنی از این فرصت نمایشگاهی برای معرفی، ارائه و عرضه صنایع دستی مناطق خود به هموطنانشان در دیگر نقاط کشور استفاده می کنند.

رییس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری قائمشهر، برگزاری جشنواره اقوام ایرانی را از برنامه های دیگر این نمایشگاه برشمرد و گفت: اجرای برنامه موسیقی کرد، لر، بختیاری، بندری، عرب، آذری، گیلانی و مازندرانی از برنامه های این نمایشگاه است.

وی، برپایی سیاه چادر عشایر را از دیگر برنامه های حاشیه ای این نمایشگاه معرفی کرد و گفت: تلاش بر این است که بخشی از زندگی عشایری در این سیاه چادرها برای بازدیدکنندگان به جریان در بیاید که یکی از مراحل آن تولید فرآورده های لبنی و محصولات بومی و محلی عشایر و عرضه آنها به بازدید کنندگان است.

باستانی از برنامه سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری مازندران برای برپایی سالانه این نمایشگاه در استان خبر داد.

ین نمایشگاه از ساعت ۱۷ تا ۲۳ پذیرای بازدیدکنندگان و علاقه مندان به صنایع دستی کشور است.

81254825 5852953 آغاز به کار نمایشگاه ملی صنایع دستی در قائمشهر

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *