رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۸ آذر ۱۳۹۳

آشوراده ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری است

اشتراک گذاری

تاریخ خبر :۱۳۹۳/۰۹/۱۸-منطقه حفاظت شده آشوراده با حفظ مسائل زیست محیطی، می‌تواند ظرفیت مناسبی برای توسعه و رونق گردشگری باشد.

حسن الماسی، گفت: در بسیاری از کشورها، مناطق حفاظت شده به عنوان مقاصد گردشگری مورد سرمایه‌گذاری و بهره‌برداری قرار می‌گیرد اما روش سرمایه‌گذاری و اجرای پروژه در این مناطق، خاص و ویژه است.

وی ادامه داد: سازگاری پروژه‌ها با مناطق حفاظت شده و تعیین محدودیت ورود گردشگران به این مناطق باید به دقت مطالعه و سنجیده شود تا آسیبی به محیط زیست وارد نشود.

رئیس پژوهشکده گردشگری یادآور شد: مناطق حفاظت شده زیستگاه بسیاری از گونه‌های جانوری است که در روزها و فصل‌های خاصی وارد این مناطق می‌شوند با توجه به این نکته، سرمایه گذاری و اجرای پروژه‌های گردشگری باید با حساسیت و ظرافت لازم انجام شود.

الماسی با تاکید بر لزوم سرمایه‌گذاری در مناطق حفاظت شده، اضافه کرد: آشوراده یکی از مناطق حفاظت شده‌ای است که حساسیت ویژه‌ای دارد و البته دارای ظرفیت‌های بسیار مناسبی برای رونق گردشگری منطقه است.

وی افزود: با مطالعه دقیق چگونگی اجرای پروژه‌های گردشگری، مدیریت بازدید از این منطقه و حفظ زیست بوم آشوراده، امکان بهره‌برداری از این فضای طبیعی وجود دارد.

رئیس پژوهشکده گردشگری در پایان تاکید کرد: با حفظ و رعایت مسائل زیست محیطی، آشوراده ظرفیت بسیار مناسبی برای توسعه و رونق گردشگری استان و منطقه است.

1257 آشوراده ظرفیت مناسبی برای توسعه گردشگری است

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *