رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۲ بهمن ۱۳۹۲

آرامگاه دانیال نبی ( ع )

اشتراک گذاری

(دانیال یکی از پیامبران بنی اسرائیل) قرن هفتم قبل از میلاد است. دانیال به زبان های عبری مفهوم (خدا حاکم من است) را دارد. در سال ۶۵۵ قبل از میلاد وی را به دربار «نبوکد نصر» پادشاه بابل به اسارت بردند. وی در آنجا به علوم کلدانیان وزبان مقدس واقف گردید ودر حکمت از آنان پیشی گرفت. اولین واقعه ای که سبب نفوذ دانیال نبی گردید تعبیر خواب نبوکد نصر بود. بدین گونه پیغمبری خود را آشکار نمود و مورد توجه آن پادشاه قرار گرفت. وی به همراه عده ای از قوم یهود به ایران مهاجرت نمود و در شوش ساکن شد و در آنجا وفات یافت. آرامگاه دانیال نبی در ساحل شرقی رودخانه شاوور و روبروی تپه ارگ قرار دارد. بنای زیارتگاه شامل دو حیاط است. بر روی گنبد مخروطی پله ای قرار دارد که نوع رایج گنبدهای منطقه است.
در مورد محل دفن پیکر دانیال نبی اختلاف نظر وجود دارد اما هر ساله صدها تن از ایرانیان یهودی بر روی تپه‌ی ارگ شوش جمع می‌شوند و به پیامبرشان ادای احترام می‌کنند. دانیال، پسر یوحنا پیامبری است که نسب‌ وی به یهودا فرزند یعقوب نبی می‌رسد. آن‌چه بیش از همه محل استناد و توجه است، حضور وی در شهر باستانی شوش و در ‌‌نهایت وفات او در همین مکان است.

دانیال نبی 1 آرامگاه دانیال نبی ( ع )

دانیال نبی 2 آرامگاه دانیال نبی ( ع )

دانیال نبی آرامگاه دانیال نبی ( ع )
دانیال نبی 4 آرامگاه دانیال نبی ( ع )

           
 

نظر کاربران :

  • محمد

    مقبره ای با مناره ای سفید و خاص در مرکز شهر شوش واقع شده است و به حضرت دانیال (ع) تعلق دارد. این آرامگاه از قدیم الایام مورد احترام ایرانیان بوده و هر ساله میزبان بازدیدکنندگاه بسیار زیادی از سراسر کشور است. شهر شوش در مسیر شمال به سمت اهواز قرار دارد و همین باعث می شود مسافران زیادی که تعطیلات نوروز خود را به سمت جنوب سفر می کنند از این مکان نیز دیدن کنند

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *