رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار چپی راستی دهلران

تاریخ بروزرسانی :
۱۹ آبان ۱۴۰۰

اثری دل انگیز و بسیار زیبا در منطقه زرین آباد با عنوان” آبشار چپی راستی دهلران ” می باشد که همواره مورد توجه گردشگران و مسافران زیادی قرار می گیرد. آبشار زیبای چپی راستی (چپ و راست) در شمال روستای تختان در دامنه کبیرکوه قرار گرفته است. آسیاب هابی باستانی آن و باغ های روستای کوچک و زیبای آگره بید و غارها و چشمه ها و دره های بسیار عمیق کبیرکوه و دیگر زیبایی های آن می توانند چشم نواز هر رهگذر خسته از گرمای این مناطق باشد.

-تختان-7-800x534 آبشار چپی راستی دهلران

 

روستای تختان

تختان نام روستایی واقع در دامنه جنوبی کبیرکوه که در ۴۰کیلومتری شمال شرق بخش سراب میمه است. از روستای تختان کافی است در حدود یک ساعت پیاده روی انجام دهید تا به آبشار تختان و حوضچه های پایین دست آن برسید. راه دسترسی به آبشار یک شیب ملایم است. ارتفاع تقریبی این مجموعه آبشار حدود ۱۳۵ متر است و بلند ترین آبشار در حدود ۶۰ متر ارتفاع دارد. سرچشمه آب آبشار حدود دویست متر بالاتر ست که برای آب شرب روستاهای منطقه قسمتی از آن لوله کشی شده است. بهترین ماه صعود به آبشار در ابتدای سال و ماه های اردیبهشت و خرداد است.

-تختان-2 آبشار چپی راستی دهلران

نحوه دسترسی

از شهر ایلام در مسیر ملکشاهی و شهر میمه مرکز بخش سراب میمه ،بعد از گذشتن از شهرمیمه به طرف روستای گوراب علیا، به روستای تختان می رسید. جمعا مسافتی نزدیک به ۱۱۰ کیلو متر را باید طی کرد تا به روستای تختان رسید. بسته به نوع خودرو ،زمانی بین دو تا دو و نیم ساعت برای رسیدن به روستای مذکور لازم است. آبشار تختان از جنوب کبیر کوه سر چشمه می گیرد.

 

 

-تختان-1 آبشار چپی راستی دهلران

-تختان-3 آبشار چپی راستی دهلران

-تختان-4 آبشار چپی راستی دهلران

-تختان-5-800x600 آبشار چپی راستی دهلران

-تختان آبشار چپی راستی دهلران

           
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *