جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار شیطان کوه

تاریخ بروزرسانی :
۲۸ شهریور ۱۳۹۷

آبشار شیطان کوه ، از جاذبه های گردشگری لاهیجان، مقصدی جذاب و زیبا برای تمام کسانی است که به سمت شمال کشور سفر کنند. جاذبه های گوناگونی در این منطقه وجود دارد که گردشگران می توانند در تمام طول روزشان حسابی سرگرم شوند. این کوه زیبا در امتداد سلسله ی جبال البرز قرار گرفته و از پایین تا بالای کوه منظره ای سرسبز را خواهید دید. زمانی که به این منطقه رسیدید سعی کنید ماشین تان را در محوطه ی شیطان کوه پارک کنید و خود را برای گذر از مسیری پوشیده از درختان آماده نمایید. و از مسیری پلکانی که با درختان انار و گردو مزین شده بالا می روید تا به بام لاهیجان برسید .
شیطان کوه از جاذبه های گردشگری لاهیجان ، در گذشته به شاه نشین معروف بوده است اما امروز این منطقه تغییر نام داده و به شیطان معروف شده است. به صورتی که نام شیطان کوه امروزه آن چنان جا افتاده است که نه تنها ساکنین لاهیجان، بلکه همه ایرانی ها با این نام آشنا هستند.
به طبق نظرات عده ای از اهالی این منطقه علت نام گذاری شیطان کوه هیچ ارتباطی با با خرافه پرستی و همچنین شیطانی که در بین عموم متداول است، نیز نمی باشد. داستانی که در این باره وجود دارد طبیعت این کوه به گونه ای است که وقتی از بالا به پایین نگاه می کنید احساس خواهید کرد به راحتی با دویدن به دامنه میرسید اما نتیجه چیزی جز سقوط نخواهد بود و در باور قدیمی های محلی در اینجا شیطان چشم فرد را کور می کند، یا به نوعی او را گول می زند.

جاذبه های گردشگردی در شیطان کوه
استخر شیطان کوه
در پای شیطان کوه استخری بزرگ با وسعت ۱۷ هکتار نیز وجود دارد که به دستور شاه عباس نیز ساخته شده است. طول این استخر حدود کیلومتر است و در کنار بلواری زیبایی نیز قرار دارد. این استخر دارای جزیره ای زیبا است که توسط یک پل به حاشیه جنوبی آن متصل شده است.

آبشار شیطان کوه
در منطقه شیطان کوه، آبشار زیبا و دیدنی وجود دارد که از بدنه کوه به طرف پای کوه سرازیر می شود. این آبشار به وسیله پمپاژ آب از استخر تغذیه شده و حوضچه هایی برای تخلیه و حرکت آب در پایین آن احداث شده است. یک راه پلکانی در کنار این آبشار قرار دارد که گردشگران با پشت سر گذاشتن بیش از ۷۵۰ پله از کنار آبشار و پای کوه آغاز می شود و از داخل درختان سرسبز نیز می گذرید و به قله کوه و بام سبز خواهید رسید.

بام سبز
اما محبوب ترین قسمتی که در شیطان کوه از جاذبه های گردشگری لاهیجان وجود دارد نیز “بام سبز” لاهیجان است که در بالای مسیر شیطان کوه قرار گرفته است. این محوطه سبز و زیبا به وسیله گذرگاهی به قسمت جنوبی پای کوه منتهی می شود، این مسیر را می توانید هم پیاده و هم با ماشین نیز طی کنید اما پیشنهاد ما این است که با پیاده روی در مسیر سرسبز شیطان روحتان را پالایش کنید و در انتها به بام سبر لاهیجان برسید. اگر به شهر نگاه کنیم مقبره کاشف السلطنه و کمی آن طرف تر دانشگاه آزاد لاهیجان دیده می شود. آپارتمان ها و خانه های ویلایی و از همه مهم تر گنبد طلایی با دو گلدسته نورانی امامزاده آقا سید حسین (ع) که به طرز دقیقی در وسط شهر قرار گرفته است و از مسیری پلکانی که با درختان انار و گردو مزین شده بالا می روید تا به بام لاهیجان برسید .

تله کابین شیطان کوه

دیگر سرگرمی محبوبی که در این منطقه وجود دارد تله کابین شیطان کوه است که از میان جنگل های این منطقه می گذرد. مسیر حرکت این تله کابین از بین مه ها و ابرهایی است در دل آسمان وجود دارد، اما اگر با تله کابین از فراز لاهیجان بگذرید غم ها و استرس هایی که در طول زندگی شهری دارید را فراموش خواهید کرد. اما ابرها که کنار می رود شما با درختان تبر خورده و ویلاهایی که دیگر رنگ بوی محلی ندارند نیز مواجه می شوید که چندان خوشایند نیست.
مسیر آن از از بام سبز به ارتفاعات تاج خروس کشیده شده است و در هر ساعت یک هزار نفر را جا به جا می کند در ارتفاع هزار و ۵۵۰ واقع شده و دو ایستگاه و پنج دکل دارد . قرار است در آینده های نه چندان دور رستوران و آلاچیق هم بسازند ، اما کاش دیگر درختی را قطع نکنند .

بهترین زمان سفر به شیطان کوه
هر فصلی که دوست داشته باشید می‌توانید به لاهیجان سفر کنید، اما بهترین فصول برای سفر، بهار و تابستان و نیمه‌ی اول پاییز هستند.

تفریحات ممکن در شیطان کوه
قدم زدن در طبیعت و کوه‌پیمایی تا بام سبز لاهیجان
پیک‌نیک با خانواده
تماشای لاهیجان زیبا از بالای کوه

مسیر دسترسی

با خودروی شخصی: از تهران و با خودروی شخصی بعد از حدود ۳۳۰ کیلومتر رانندگی و عبور از شهرهای کرج، قزوین و رودبار به رشت خواهید رسید. سپس در فاصله‌ی ۴۲ کیلومتری شرقی به لاهیجان می‌رسید. تقریبا از تمام نقاط لاهیجان شیطان کوه را می‌بینید، پس پیدا کردن مسیر سخت نخواهد بود.
حمل‌ونقل عمومی: هر روز اتوبوس‌هایی از ترمینال‌های تهران به سمت رشت حرکت می‌کنند که معمولن با آن‌ ها حدودا ۵ ساعت در راه خواهید بود. فرودگاه رشت نیز فعال بوده و هر روز پروازهای تهران-رشت انجام می‌شود. از رشت هم از طریق تاکسی‌های جاده‌ای و هم از طریق اتوبوس به راحتی به لاهیجان می‌رسید.
آدرس: آدرس: شرق شهر لاهیجان، شیطان کوه.

 کوه 2 0 آبشار شیطان کوه

 کوه 3 1 آبشار شیطان کوه
—————————————————————————————————————————————————————————————————————————–
آبشار شیطان کوه لاهیجان در موقعیت جغرافیایی E500105 N371215 در استان گیلان واقع است. شیطان کوه، کوهی است در شرق شهر لاهیجان و در استان گیلان ایران. در گذشته به این منطقه شاه‌نشین کوه می‌گفتند و برکه‌ای که ۲۰۰ متر عرض و ۷۰ متر طول داشت در جلوی آن بود که برای انبار کردن آب در امر آبیاری از آن استفاده می‌شد. امروز برکه به دریاچه‌ای مصنوعی تبدیل شده که در میان آن جزیره‌ای وجود دارد و عمارت کوچکی در این جزیره خودنمایی می کند. در دل شیطان کوه آبشاری مصنوعی ایجاد شده که آب آن از همین دریاچه که به استخر لا هیجان معروف است، تأمین می‌شود.
در مسیر بالای شیطان کوه، فضایی دل‌انگیز وجود دارد که به “بام سبز” لاهیجان مشهور است. این محوطه سبز و زیبا به وسیله گذرگاهی به قسمت جنوبی پای کوه منتهی می ‌شود. از بام سبز حدود هزار پله سیمانی تا پای کوه تعبیه شده که یکی از مسیرهای منتهی به بام سبز است. آبشاری زیبا و دیدنی از بدنه کوه به طرف پای کوه سرازیر می‌شود. این آبشار زیبا که از بدنه شیطان کوه به پای کوه سرازیر می شود به وسیله پمپاژ آب از استخر تغذیه شده و حوضچه هایی برای تخلیه و حرکت آب در پایین آن احداث شده است .در کنار این آبشار یک راه پلکانی تا قله کوه وجود دارد که گردشگران با پشت سر گذاشتن بیش از ۷۵۰ پله که از کنار آبشار و پای کوه آغاز شده و از داخل درختان سر سبز می گذرد به قله کوه و بام سبز می رسند.

شیطان کو3ه آبشار شیطان کوه

شیطان کوه 4 آبشار شیطان کوه

شیطان کوه 5 آبشار شیطان کوه

شیطان کوه 6 آبشار شیطان کوه

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 6 میانگین: 4.2]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • محمد

    جای خیلی خوب و شیک ، با مردمانی مهمان نواز حتما بام و تله کابین و دریاچه و مسیر پله ای شیطان کوه رو برید میشه قشنگ یروز رو تو این قسمت از لاهیجان با کلی مناظر دیدنی و خوراکیای خوشمزه گذروند

    ۸ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • کامران فاضلي

    یکی از آبشارهای شهر لاهیجان است که به صورت مصنوعی ساخته شده است.

    ۷ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • داود امینی ولاشانی

    خیلی عالیه و ممنون از زحماتتان

    ۳ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • کامران فاضلي

    یک راه پلکانی با بیش از ۷۵۰ پله (در برخی منابع ۱۰۰۰ پله) در کنار آبشار شیطان کوه وجود دارد

    ۲ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • حسن حسن زاده

    بسيار زيبا است البته درياچه هم بسيار ديدني و چشم نواز است

    ۲۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهرنوش زاده رفيع

    بسيار زيبا و چشم نواز است و نظر همه افراد خانواده در آن تامين مي شود، سعي كنيد مسير را تا جاييكه مي توانيد پياده برويد و با تله كابين برگرديد پايين

    ۲۳ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • علی طاهرخانچی

    این آبشار یکی از بهترین جاذبه های گردشگری لاهیجان است و زیبایی ها بسیاری دارد.

    ۵ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • عمو محمود

    حتما مسير شيطان كوه رو پياده بريد چون زيبايى هاشو صدچندان مى بينيد?

    ۱۱ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد