جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشار ده تنگه ، چهل پله

تاریخ بروزرسانی :
۲ خرداد ۱۴۰۲

آبشار ده تنگه ( چهل پله ) در استان تهران واقع است. برای رسیدن به این آبشار از تهران از طریق جاده لشگرک به دو راهی لواسان و فشم باید رفت. در مسیر فشم، به سمت اوشان و سپس روستای آهار که آخرین نقطه ماشین رو می‌باشد، بقیه مسیر پیاده باید طی شود. روستای آهار روستایی در شمال شرقی تهران در بخش اوشان منطقه رودبار قصران است. این منطقه که در البرز مرکزی و پشت ارتفاعات توچال قرار دارد. از نظر هوایی فاصله چندانی با روستاهای شهرستانک در جاده چالوس، روستای گاجره در نزدیکی گچسر و پیست اسکی شمشک و دیزین ندارد. ولی به دلیل وجود قله های توچال، صندوق چال و سی چال در بین آنها، ارتباط زمینی بین آنها یا مقدور نبوده و یا به سختی ممکن است.

726 آبشار ده تنگه ، چهل پله

برای دیدن بقیه جاهای دیدنی تهران می توانید اینجا کلیک کنید.

روستای آهار

این روستا جاذبه های گردشگری فراوانی دارد که میتوان به آبشار شکراب ، امامزاده طاهر شکراب. آبشار ده تنگه یا چهل پله ، قلعه تاریخی دختر و قلل مرتفع مثل قله قلعه دختر ، سی چال ، توچال و قزقونچال را نام برد. روستایی که از اوایل اردیبهشت ماه تا اواسط اردیبهشت ماه بهاری است. فصل گل دادن درختان میوه ای است که باغبانان و کشاورزان مشغول رسیدگی به آنان هستند . مسیری کوهستانی که از میانه راه با پوشش وسیع ریواس و دیگر گلهای بهاری مفروش شده است. در انتهای این دره ، کوههای سفید پوش آهار و قلعه دختر بر زیبایی این دره افزوده است .

727 آبشار ده تنگه ، چهل پله

نحوه دسترسی به آبشار ده تنگه ( چهل پله )

از روستای آهار مسیر ده تنگه را در پیش بگیرید. توجه داشته باشید که این مسیر متفاوت از مسیر آبشار شکر آب است که در غرب روستای آهار واقع شده است. فاصله روستای آهار تا ده تنگه در حدود ۵ کیلومتر است که از میان دره ای سرسبز و باغات گیلاس و آلبالو عبور می کند. پس از ده تنگه ادامه مسیر به سمت قلعه دختر به آبشار چهل پله منتهی می گردد. آبشار چهل پله آبشاری فصلی بسیار زیبا است که در دامنه‌های کوه قلعه دختر آهار قرار دارد که ار مجموعه‌‌ای از آبشارهای زیبا تشکیل شده است.

728 آبشار ده تنگه ، چهل پله

729 آبشار ده تنگه ، چهل پله

730 آبشار ده تنگه ، چهل پله

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 7 میانگین: 2.9]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • میثم

    در تابستان رفتم خشک شده بود مسیرهم مسیر کوهنوردی نبود زیررسازی شده برای آسفالت اگر برای آبشار میروید توصیه نمیشه

    ۲ مرداد, ۱۴۰۲ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

    تخت جمشید روستای کندوان زیبایی های گیلان سد شاه عباسی طبس اماکن دیدنی یزد