رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۱۰ مهر ۱۴۰۰

آبشار تلخ آب سعدآباد

لینک این مطلب کپی شد!

آبشار تلخ آب سعدآباد ،از جمله نقاط دیدنی و گردشگری بخش سعدآباد دشتستان در استان بوشهر است. این آبشار در شمال روستای تل سرکوه و در جنوب روستای شول واقع شده و از آبشارهای منحصر به فرد و زیبای استان بوشهر می باشد. آب خروجی این آبشار در یک محوطه وسیع فرود می‌آید . این منطقه را به استخری طبیعی برای شنا در فصول گرم سال بدل کرده است. آبشار تلخ‌آب سالانه گردشگران فراوانی را از سراسر استان و کشور به خود جذب می‌کند.

-تلخ-آب-5-800x600 آبشار تلخ آب سعدآباد

 

جوانان و نوجوانانی از اهالی روستاهای مجاور این آبشار در ایام تعطیلات در اطراف این آبشار حضور دارند. که با انجام حرکاتی زیبا و البته خطرناک از ارتفاع حدود ۱۰ متری این آبشار به داخل رودخانه می‌پرند. تا هم مسافران را به وجد بیاورند و هم پولی برای خود به دست آورده باشند.

-تلخ-آب-6 آبشار تلخ آب سعدآباد

بخش سعدآباد با داشتن ۲ میلیون اصله نخل از۵ میلیون نخل استان با مساحت ۱۲ هزار هکتار با تولید سالانه ۵۰ هزارتن خرما و ۶ هزارهکتار کشتزار با تولید سالانه گندم قطب کشاورزی استان و دشتستان محسوب می شود. یکی از سرسبزترین و زیباترین مجموعه گردشگری طبیعبی در استان را به خود اختصاص داده است . در حال حاضر بزرگترین منطقه توریستی استان از پل تاریخی حاج محمد رحیم تا کاخ بردک سیاه در میان آن می گذرد.

talkh-ab1 آبشار تلخ آب سعدآباد

talkh-ab2 آبشار تلخ آب سعدآباد

talkh-ab3 آبشار تلخ آب سعدآباد

talkh-ab5 آبشار تلخ آب سعدآباد

           
 

نظر کاربران :

  • حسن حسن زاده

    منظره بسيار سرسبز و زيباي داره واقعا چشم نوازه و ميتونه براي اقصاد منطقه كمك كنه

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *