رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه
۴ خرداد ۱۳۹۷

آبشار آنجیلی کا

لینک این مطلب کپی شد!

آبشار آنجیلی کا بلندترین آبشار منطقه لفور است ارتفاع این ابشار بالای ۲۲۰ متر است. مسیر جنگلی بسیار زیبا و موقعیت مکانی این آبشار را به یکی از معروف ترین آبشارهای منطقه تبدیل کرده است فرصتی برای اشتغال‌زایی و بهره‌مندی مسافران از طبیعت است. با تلاش تیمی از کمیته گردشگری سوادکوه شمالی، بلند‌ترین آبشار منطقه لفور با عنوان «انجیلی‌کا» به ارتفاع ۲۲۰ متر در جنگل‌های این منطقه شناسایی شد.ه است. آبشار انجیلی‌کلا بلندترین آبشار سوادکوه است که می‌توان از سه مسیر کالیکلا، گالش‌کلا و رئیس‌کلا به این آبشار دسترسی پیدا کرد.
این آبشار در۳ کیلومتری روستای کالی کلا لفور قرار دارد که می‌تواند با ایجاد راه دسترسی فرصت بهرمندی را برای طبیعت دوستان و اشتغال فراهم کند.
در سوادکوه شمالی ۸۴ آبشار از ۵۰ تا ۲۸۰ متر شناسایی شد که باید معرفی شود تا مسافران از این طبیعت استفاده کنند، افزود: منطقه جنگلی لفور زیبا و خوش ‌آب و هوا و در بیست کیلومتری جنوب شرقی قائم شهر قرار دارد. از مهم‌ترین اهداف گردشگری حفظ مکان‌های طبیعی است تصریح کرد: تلاش شود تا مسافران زباله‌ها را به شکل تر و خشک جدا کنند و در مکان‌های مشخص شده قرار دهند.
مسیر دسترسی
این آبشار در یکی از مراتع جنگلی در ۲۲ کیلومتری شیرگاه و ۴ کیلومتری روستای کالیکلا واقع شده است..
امکانات و جاذبه ها
اقامتگاه بومگردی انجیلی ، اقامتگاه کالی کلا ، کمپ پاشاکلا

3 آبشار آنجیلی کا

-کا-2 آبشار آنجیلی کا

-کا آبشار آنجیلی کا

           
 

نظر کاربران :

  • رها مسعودی

    نزدیک این ابشار چند اقامتگاه درست کردن..گردشگرا الان دیگه ب راحتی ب این مکان زیبا میان

    ۸ دی, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • مهدی سوادکوهی

    با سلام
    اقامتگاه ها و کلبه های جنگلی گروه لپور علاوه بر اینکه جزو جاذبه های گردشگری منطقه محسوب میشه بلکه شرایط لازم برای کسانی که قصد بازدید از این جاذبه ها رو دارن فراهم کرده

    ۱۲ شهریور, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *