جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

آبشارهای بهشت آباد اردل

تاریخ بروزرسانی :
۲۶ مرداد ۱۴۰۱

آبشارهای بهشت آباد اردل در استان چهار محال و بختیاری در  موقعیت جغرافیایی E5040 N3201  واقع شده است. در شمال شهر اردل و در دامنه های رشته کوه جهان بین رودخانه معروف میزدج جاری است که از شعب اصلی کارون می باشد. این رودخانه در مسیر خود آبشارهای سالدران و بهشت آباد را در منطقه ای به همین نام پدید می آورد. بهشت آباد در فاصله هفت کیلومتری شمال شرق اردل واقع شده و به راستی که نام زیبنده ای دارد. این آبشارها از زیباترین مناظر کوهستانی منطقه هستند. روستای بهشت آباد درفاصله ۵کیلومتری شهرستان اردل و ۷۰کیلومتری شهرکردمرکز استان چهار محال و بختیاری قراردارد. روستای بهشت آباد علاوه بر رودخانه، آبشارها و پوشش گیاهی زیبایش دارای بناهای تاریخی می باشد که می توان به پل قدیمی بهشت آباد و تپه بهشت آباد اشاره کرد.

بهشت آباد آبشارهای بهشت آباد اردل

 1 e1660723925534 آبشارهای بهشت آباد اردل

شهرستان “اردل” در ۷۰ كیلومتری “شهركرد” در مركز استان قرار گرفته است. منطقه ای كه خواستگاه بزرگترین و پر آب ترین رودخانه های ایران از جمله سرچشمه های اصلی رودخانه “كارون” می باشد. با طبیعت خاص و گونه های بسیاری از گیاهان و حیوانات می توان در این منطقه آشنا شد. در ۵ كیلومتری شهر “اردل” به روستایی به نام “بهشت آباد” می رسیم. وجود رودخانه بزرگ “میزدج” كه از سرچشمه های اصلی رودخانه”كارون” می باشد، در این منطقه طبیعت زیبایی را به جای گذاشته. آبشار های زیبای سالدران و “بهشت آباد” از دیدنی ترین آبشار های این منطقه می باشند.

 2 e1660723910328 آبشارهای بهشت آباد اردل

تجمع آبشار ها، كوهستان، پوشش گیاهی و حیوانات در كنار یكدیگر در این منطقه محیطی آرام و رویایی را بوجود آورده است. گردشگران و طبیعت دوستان بسیاری طی سال به ویژه در فصول گرم به این منطقه می آیند. در كنار این مناظر طبیعی، پل زیبایی در نزدیكی روستای”بهشت آباد” خود نمایی می كند. پلی كه بر روی رودخانه ای با همین نام قرار گرفته است. این پل تاریخی از زمان “قاجاریه” به یادگار مانده است. این پل زیبا توسط یكی از خوانین قدرتمند بختیاری به نام “حسینقلی خان ایلخانی بختیاری” كه از بزرگان و نام آوران بختیاری بوده بنا شده است.

 3 e1660723895631 آبشارهای بهشت آباد اردل

در میان دشت های سرسبز و رودخانه های پر آب این منطقه، تپه ای خودنمایی می كند. تپه ای كه نشان از قدمت بالای این منطقه دارد. كاوش های اخیر كه بر روی این تپه زیبا انجام شده است نشانگر این است كه، قدمت سكونت در این منطقه به دوران “ایلخانیان” می رسد. طبیعتی بی مثال، هوایی پاك و كم نظیر در كنار روستائیان و عشایر غیور این منطقه انسان را از دنیای امروزی رها كرده و به آرامشی خاص دعوت می كند. استان چهارمحال و بختیاری از جمله استان هایی است كه در دست نخورده بودن طبیعت و مناطق حفاظت شده حرف اول را در سطح كشور می زند. به همین دلیل طبیعت دوستان و مسافران بسیاری همه ساله این استان را برای گذراندن روز هایی به دور از زندگی ماشینی انتخاب می كنند.

 4 e1660723880610 آبشارهای بهشت آباد اردل
نزدیكی شهرستان های این استان به همدیگر شرایط را برای دسترسی و اقامت در شهر های اطراف و همچنین مركز استان بسیار ساده و بدون دغدغه كرده است. اقامت در هتل های شهركرد در مركز استان از جمله هتل پارسیان آزادی شهركرد و یا اقامت در اقامتگاه های بوم گردی و سنتی این استان و قرار گرفتن در محیطی كاملا سنتی و بومی می تواند خیال شما را از محل اقامتتان در این استان راحت كند. از هرچه در سفر بگذریم از سوغات و خوراكی های محلی این منطقه نمی توان گذشت. از انار های منطقه “دورك اناری” گرفته تا لبنیات كاملا محلی روستائیان و عشایر این استان كه طعم واقعی این محصولات را به شما هدیه می كند.

بهترین زمان سفر به بهشت آباد

روستای بهشت آباد روستایی است که بهار را در اوج زیبایی به نمایش خواهد گذاشت. همین که رودخانه بهشت آباد جان می گیرد بهار کم کم رخ می نماید و درختان و گیاهان دوباره سبز می شوند. سبز شدن طبیعت در کنار چشم انداز ارتفاعات اطراف روستا و رودخانه ای پرخروش و با طراوت بهار را به اعجازی در دل این روستا تبدیل می کند.

 e1660723864796 آبشارهای بهشت آباد اردل

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 1 میانگین: 1]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *