رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

۹ مورد از وسایل ضروری پیک‌ نیک و طبیعت‌گردی

تاریخ بروزرسانی :
۲ اردیبهشت ۱۳۹۷

دوست دارید به پیک‌نیک بروید اما همیشه بستن و بازکردن وسایل سفر برای‌تان سخت است. با دوستان‌تان قرار طبیعت‌گردی می‌گذارید ولی همیشه یکی از تجهیزات و ابزار لازم را کم دارید. همین‌ها همیشه بهانه‌ای برای لغو کردن قرارهای گردشگری با خانواده و دوستان است. اما همه‌ی مشکلات شما با ابزار حرفه‌یی طبیعت‌گردی قابل حل است؛ کافی‌ست تعدادی از وسایل ضروری این کار را فراهم کنید.
432 ۹ مورد از وسایل ضروری پیک‌ نیک و طبیعت‌گردی

این وسایل چندان جاگیر نیستند و ذوق گشتن در طبیعت را در شما چند برابر می‌کنند. بسته به اینکه بخواهید پیاده در طبیعت پیش بروید، با خودروی شخصی مسافتی از آن را طی کنید و یا در کنار اعضای کوچک و بزرگ خانواده باشید، نوع وسایلی که به آن احتیاج خواهید داشت، متفاوت است.

اما چیزی که مشخص است باید ملزومات اولیه‌ی آن را تهیه کنید تا در دقیقه‌ی نود به دلیل کمبود تجهیزات قرارهای‌تان را لغو نکنید!

وسایل راحتی سفر و کالای خواب

430 ۹ مورد از وسایل ضروری پیک‌ نیک و طبیعت‌گردی

431 ۹ مورد از وسایل ضروری پیک‌ نیک و طبیعت‌گردی

یک چشم‌بند که خستگی چند ساعت رانندگی را از چشمان شما بگیرد، یک زیرسری بادی که کمی روی آن استراحت کنید و یا یک دورگردنی فنردار برای راحتی سر و گردن در حال رانندگی، خستگی سفر کوتاه شما را کمتر و آن را لذت‌بخش‌تر می‌کند. اگر برای نگه داشتن آنها کمبود جا دارید، می‌توانید نوع بادی آن را بخرید تا پس از مصرف، آن را به صورت فشرده جمع کنید.

انواع کیسه خواب‌ها که برای درجه‌های مختلف دما طراحی شده‌اند نیز برای کسانی که به تازگی به طبیعت‌گردی علاقه‌مند شده‌اند، ضروری است.

زیرانداز

429 ۹ مورد از وسایل ضروری پیک‌ نیک و طبیعت‌گردی

بالاخره به جایی برای نشستن نیاز دارید، یا صندلی‌های مخصوص سفر و یا زیرانداز. هردوی این گزینه‌ها در جعبه‌های کوچک قابل جادادن در صندوق عقب ماشین هستند و یا به گیره‌های مخصوص کوله‌پشتی وصل می‌شوند. اگر همراهان شما همگی طبیعت‌گرد و کوله‌به‌پشت هستند، فکری به حال خودشان می‌کنند، پس نیازی به زیرانداز چندنفره نخواهید داشت اما اگر با خانواده به گردش می‌روید، به اندازه‌ی زیراندازی که انتخاب می‌کنید، دقت کنید.
کیف‌های نظم‌دهنده و جعبه‌های جادار

427 ۹ مورد از وسایل ضروری پیک‌ نیک و طبیعت‌گردی

428 ۹ مورد از وسایل ضروری پیک‌ نیک و طبیعت‌گردی

همیشه صندوق عقب و صندلی پشتی خودرو شلوغ و به هم ریخته است؛ مخصوصاً در سفر. دنبال هر چیزی که می‌گردید یک بار تمام وسایل را بیرون می‌ریزید و از اول سر جایش می‌چینید؛ خوب این مشکل مدت‌هاست راه چاره دارد و قابل حل است.

کیف‌های نظم‌دهنده، کاورهای جادار پشت صندلی یا کنار صندلی و ساک‌های ابزار به شما کمک می‌کنند که همه چیز را به صورت منظم در اختیار داشته باشید و به وسایل، مدارک و ابزار خود نیز آسیب نرسانید. با این وسایل در طبیعت‌گردی و سفر، حرفه‌یی به نظر خواهید رسید.

چراغ قوه و باتری اضافه

426 ۹ مورد از وسایل ضروری پیک‌ نیک و طبیعت‌گردی

از سال‌های دور همیشه چراغ قوه از لوازم ضروری خودرو و خانه بوده است؛ بعید است که آن را تا کنون تهیه نکرده باشید. اگر این چنین است، معطل نکنید و آن را بخرید. پیک‌نیک و گردشگری به وسایل ایمن نیز نیاز دارد، شاید مجبور شدید بخشی از سفر را در تاریکی بگذرانید.

بساط خورد و خوراک

425 ۹ مورد از وسایل ضروری پیک‌ نیک و طبیعت‌گردی

ایرانی‌ها معمولاً برای درست کردن انواع کباب‌ها که غذای اصلی منوی ایرانی‌ست، منقل در خانه دارند! اما خوب همیشه هم این منقل‌های خانگی برای سفر مناسب نیستند؛ در خودرو به راحتی جا نمی‌شوند و قالب مناسبی برای حمل‌ونقل ندارند. برای آنکه بتوانید در طبیعت‌گردی و پیک‌نیک هم از منقل، کباب و بوی ذغال لذت ببرید، یک منقل کیفی و یا صحرایی تهیه کنید. منقل‌هایی که به راحتی روی زمین و بالای آتش و ذغال جای می‌گیرند و ثابت و بی‌حرکت هستند.

فلاسک آب گرم و سرد هم که همیشه همراه ایرانی‌های طبیعت‌گرد بوده است. یک مدل سفری آن که ساک مناسب حمل‌ونقل نیز داشته باشد، تهیه کنید. اگر توانستید یک پیک‌نیک کوچک سفری و یا یک کتری کوچک نیز به همراه داشته باشید.

کیف و کوله‌پشتی

423 ۹ مورد از وسایل ضروری پیک‌ نیک و طبیعت‌گردی

424 ۹ مورد از وسایل ضروری پیک‌ نیک و طبیعت‌گردی

مهم‌ترین لوازم سفر است؛ از کوله‌پشتی‌های کوه گرفته تا کوله‌های پیک‌نیک و قهوه‌خوری. شما می‌توانید بر حسب طول مدت سفری که انجام می‌دهید، کوله‌هایی با سایزها و کیفیت‌های مختلف تهیه کنید. کوله‌های مختلف پیک‌نیک نیز اغلب بیشتر ظرف و لوازم یک سفر کوتاه را در خود دارند و یا جایی برای آنها تعبیه کرده‌اند.

این کوله ها می تواند برای کسانی که به سفرهای کوتاه و طبیعت‌گردی نیز علاقه‌مند هستند، هدیه‌ی مناسبی باشد.

پاور بانک (باتری اکسترنال)
422 ۹ مورد از وسایل ضروری پیک‌ نیک و طبیعت‌گردی

احتمالاً از آن دسته آدم‌هایی هستید که همیشه گوشی بدون شارژ با خود حمل می‌کنید! خوب اگر به گوشی‌ هوشمند خود نیز عادت دارید و همیشه در حال استفاده از آن هستید امیدوار نباشید که حتی در یک روز از سفر کوتاه طبیعت‌گردی نیز پاسخگوی نیاز شما باشد!

یک باتری اکسترنال در یک سفر کوتاه پاسخگوی نیاز چند کاربر و در یک سفر چند روزه، پاسخگوی نیاز خودتان خواهد بود. این باتری‌ها ظرفیت‌ها و قیمت‌های مختلفی دارند و برای استفاده در مواقع اضطراری نیز به لامپ‌های LED مجهز هستند.

دوربین دو چشمی

421 ۹ مورد از وسایل ضروری پیک‌ نیک و طبیعت‌گردی

«زبل خان» را که یادتان می‌آید؛ یک طبیعت گرد و یک شکارچی بود. همه او را با کلاه معروف و دوربین دو چشمی‌اش می‌شناختند. شاید در پیک‌نیک‌های کوتاه خانوادگی دوربین دو چشمی چندان به کار شما نیاید اما وقتی به قصد گردشگری و طبیعت‌گردی به دل کوه و دشت می‌زنید برای شناخت محیط و لذت‌بردن از طبیعت به یکی از آنها نیاز خواهید داشت. این دوربین‌ها کیفیت‌های مختلف با قدرت‌های دید متفاوت دارند اما شما بکوشید که بتوانید یک مورد متناسب با نیازتان پیدا کنید.

لباس و کفش مناسب

420 ۹ مورد از وسایل ضروری پیک‌ نیک و طبیعت‌گردی

به فکر گرمی و سردی هوا باشید و به این فکر کنید که در چنین سفرهای کوتاهی بیشتر در حال پیاده‌روی هستید و به پوشاکی نیاز داید که نه تنها آزارتان ندهد، بلکه کمتر شما را خسته کند.

لباس‌های گرم کم حجم و کفش‌های کوه و اسپرتِ سبک و مقاوم انتخاب‌های مناسبی خواهند بود. معمولا این وسایل به جز در مواقع گردشگری مورد استفاده قرار نمی‌گیرند، پس با خیال راحت یک مورد با کیفیت و کاربردی آن را تنها برای سفرهای خاص تهیه کنید.

           
 

نظر کاربران :

  • P.elahi

    حلا چرا گرمکن مارک بیلسی؟؟؟؟

    ۳ آذر, ۱۳۹۹ پاسخ دادن
  • حسینی

    کاش مردم ایران بتونن یزد اصفهان شیراز کرمانشاه مشهد شهر های شمالی شهرهای جنوبی و کل ایران رو ببینن و از این همه زیبایی لذت ببرند

    ۲۵ تیر, ۱۳۹۶ پاسخ دادن
    • زهره حیدری

      باشه

      ۵ مرداد, ۱۳۹۹

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *