جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

یاسوج به آزادراه “شیراز-اصفهان” متصل می‌شود

تاریخ بروزرسانی :
۲۷ تیر ۱۳۹۶

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد گفت: مجوز اتصال یاسوج، مرکز استان به آزادراه “شیراز-اصفهان” از وزارت راه و شهرسازی اخذ شده است.

محمدعلی علیمردانی در گفت و گو با خبرنگار ایسنا افزود: این پروژه اعلام عمومی شده و دنبال سرمایه گذار هستیم البته با برخی از سرمایه گذاران نیمه دولتی مذاکراتی در این زمینه صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه مطالعات اولیه این پروژه انجام شده است، بیان کرد: اعتبار در نظر گرفته شده برای این پروژه مهم ۸۰۰ تا ۱۰۰۰میلیارد تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: مجوزهای لازم این پروژه از وزارت راه و شهرسازی گرفته شده و به محض اینکه با سرمایه گذار به توافق برسیم مابقی کارها ادامه پیدا خواهد کرد.

علیمردانی با اشاره به مزایای اتصال استان به آزادراه “شیراز-اصفهان” تصریح کرد: با اتصال به آزادراه”شیراز-اصفهان” تردد و ترافیک محور “بابامیدان-یاسوج” و “دهدشت-پاتاوه” که از شهرهای جنوبی کشور است به روی این آزادراه می افتد. اتصال استان به این آزادراه بر رونق و توسعه سرمایه گذاری، گردشگری و اشتغال زایی در استان تاثیر بسزایی خواهد داشت.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: ترافیک جنوب و جنوب غرب کشور از مسیر استان کهگیلویه و بویراحمد به آزادراه شیراز-اصفهان منتقل به شرق و شمال کشور خواهد شد که از یاسوج حدود ۳۰ دقیقه طول خواهد کشید تا به این آزادراه برسیم.

علیمردانی تاکید کرد: در صورت بهره برداری از این پروژه مهم به ازای هر دستگاه خودرو که از مرز استان وارد می شود، ۱۰۰ تا ۵۰۰ هزار تومان برای عوارض آزادراه، بنزین، گازوئیل، خوراک و سایر نیازمندیها هزینه خواهد شد که می تواند در درآمدزایی و اشتغال زایی این استان نقش ایفا کند.

وی با بیان اینکه بهره برداری از این پروژه استان کهگیلویه و بویراحمد به شبکه آزادراهی کشور متصل خواهد شد، گفت: اشتغال زایی موقت حداقل برای ۶۰۰نفر در یک دوره پنج ساله و ۱۰۰ تا ۲۰۰ نفر به طور دائم از دیگر مزایای اتصال استان به این آزادراه است.

مدیرکل راه و شهرسازی کهگیلویه و بویراحمد اضافه کرد: برنامه بعدی ما برای استان احداث آزادراه یاسوج-بابامیدان است.

یاسوج یاسوج به آزادراه شیراز اصفهان متصل می‌شود

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

هیچ نظری برای این مطلب ثبت نشده است. شما اولین نفر باشید.

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *