جستجوی شهر به شهر :
رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

گردشگری، راه مقابله با متروکه شدن روستاهاست

تاریخ بروزرسانی :
۳ تیر ۱۳۹۷

تهران- ایرنا- نماینده بوشهر در شورای عالی استان ها با بیان اینکه روستاهای کشور به دلیل مهاجرت متروکه می شوند، گردشگری روستایی را چاره کار این مشکل دانست.
به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، «طاها دشتی مطلق» امروز(پنجشنبه) در ششمین اجلاس شورای عالی استانها اظهار داشت: صنعت گردشگری به اندازه ای اهمیت دارد که اقتصاددانان آن را «صادرات نامرئی» می نامند.
وی به کمبود امکانات رفاهی در روستاها اشاره کرد و افزود: روستاهای کشور هر روزه با افزایش مهاجرت در حال متروکه شدن هستند؛ در حالیکه گردشگری روستایی راه چاره ای برای این مشکل است.
به گفته وی، در بعضی از کشورها فعالیت های اقتصادی مهمی همچون کشاورزی و صنعت گرشگری در روستاها انجام می شود.
دشتی ادامه داد: «استدعا دارم مجلس، دولت و مجموعه مدیریت شهری، فصل تازه ای در زمینه گردشگری روستایی ایجاد کنند، اگر روستاها امکانات بهتر و بیشتری داشته باشند، زمینه اسکان در روستاها فراهم می شود و تمایل افراد به سکونت نیز افزایش می یابد.»

gardeshgari rustaei گردشگری، راه مقابله با متروکه شدن روستاهاست

** گردشگری ساحلی حلقه مفقوده کشور
عضو شورای عالی استان ها با بیان اینکه ۶ هزار کیلومتر مرز آبی در کشور وجود دارد، گفت: به دلیل اینکه برنامه مناسبی برای مدیریت گردشگری ساحلی نداریم، از آن به عنوان حلقه مفقوده در کشور یاد می شود، در حالیکه می توان بخش اعظم معضل بیکاری را از طریق آن برطرف کرد؛ هرچند امیدواری به آینده نیز در جامعه ساحلی افزایش می یابد.
وی ‌اضافه کرد: برای رسیدن به این هدف، استفاده از توان بخش خصوصی و مدیریت شهری، تقویت زیرساخت های گردشگری ساحل و اصلاح قوانین مربوط به حریم رودخانه ضروری است.
دشتی به بحران آب، بیکاری و ضرورت اصلاحات ساختار اقتصادی کشور اشاره کرد و توضیح داد: استان های خوزستان، هرمزگان، سیستان و بلوچستان و بوشهر از لحاظ منابع آب وضعیت خوبی ندارند.
عضو شورای عالی استان ها گفت: بهره مندی از توان بخش خصوصی درمورد انتقال آب دریای عمان به حوزه سیستان و بلوچستان، انتقال آب خلیج فارس به استان های هرمزگان، بوشهر و خوزستان و همچنین نصب آب شیرین کن در خط ساحلی کشور، به عنوان پیشنهاد مطرح می شود.
دشتی اظهار داشت: شایسته نیست جوانان تحصیل کرده جویای کار در استان های دارای فعالیت اقتصادی مانند حوزه پتروشیمی و نفت داشته باشیم.
وی ادامه داد: امروز در استان های خوزستان، بوشهر و بعضی از استان های صنعتی، جوانان زیادی در صف انتظار ورود به اشتغال در حوزه نفت و گاز و پتروشیمی هستند.
به گزارش خبرنگار ایرنا، در ششمین اجلاس عمومی شورای عالی استان ها که روز پنجشنبه در محل مجلس قدیم برگزار شد، رئیس مجلس شورای اسلامی، شهردار، استاندار و رئیس شورای شهر تهران به همراه نمایندگان استان های شورای عالی استان ها حضور داشتند.

منبع: ایرنا

به این مطلب چه امتیازی می دهید؟
[امتیاز: 0 میانگین: 0]
           
برو بالا
 

نظر کاربران :

  • سفریتو

    این یه ایده عالی برای مقابله با متروکه سازی هستش من توی شمال چند مورد این شکل دیدم لذت برم

    ۲۷ آذر, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *