رزرو هتل رزرو هتل های شهر وان ترکیه

کیش می تواند به کمک اقتصاد کشور بیاید

تاریخ بروزرسانی :
۱۳ اسفند ۱۳۹۶

محمدابراهیم انصاری لاری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در پانزدهمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمانهای مناطق آزاد صنعتی و تجاری کشور در جزیره کیش گفت: جزیره کیش می تواند در صورت اراده نظام و دولت در بهبود وضعیت اقتصادی کشور نقش موثری ایفا کند.

به گزارش عصرایران به نقل از سازمان منطقه آزاد کیش، در مراسم اختتامیه پانزدهمین نشست معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری سازمانهای مناطق آزاد صنعتی و تجاری کشور که عصر پنج شنبه ۱۰ اسفند با حضور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون فرهنگی دبیرخانه شورایعالی و معاونین فرهنگی سازمان های مناطق آزاد کشور در جزیره کیش برگزار شد دکتر انصاری لاری گفت: برگزاری این نشست ها و گفتگوهای رو در رو با حضور صاحبنظرانی که به بررسی مسائل مناطق آزاد می پردازند حائز اهمیت است و می توان به خوبی از نتایج آن بهره برداری کرد.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه نکته ای که در مورد مناطق آزاد کمتر به آن توجه شده شناخت وجه تمایز مناطق آزاد نسبت به سرزمین اصلی است گفت: آنچه شایسته است توسط خود ما از درون مناطق آزاد، دولت و مسئولان از بیرون مناطق به آن توجه کنند این است که چه اتفاقی در مناطق آزاد می تواند بیفتد که در سرزمین اصلی شرایط اجرا ندارد. در حال حاضر انتظار ما از مناطق آزاد مانند دیگر شهرهای کشور است. در نشست های ما و حتی در قطعنامه این نشست هم می بینیم در مناطق آزاد همان موضوعاتی را طرح و بررسی می کنیم که در مورد دیگر شهرهای کشور هم مد نظر است در حالیکه تفاوت های مناطق آزاد باید محل تفکر و برنامه ریزی باشند.

 کیش می تواند به کمک اقتصاد کشور بیاید

وی افزود: در این جریان ما حتی کارکردهای هر منطقه آزاد را هم به درستی نمی شناسیم اینکه برخی ویژگیها منحصر به یک منطقه است و نمی توان آن را به دیگر مناطق تعمیم داد. مثلا اگر جزیره کیش می تواند به پشتوانه ظرفیت هایش برند ایمنی و سلامت باشد این برند را نمی توان در دیگر مناطق آزاد هم ایجاد کرد زیرا دارای خصوصیات فرهنگی و اقلیمی متفاوتی هستند.

انصاری لاری تاکید کرد: ما در همه حوزه ها می خواهیم قطب شویم در حالیکه منطق فکری پشت این موضوع نیست اینکه آیا برای قطب شدن ظرفیت های لازم را دارا هستیم؟ باید عمیقتر بنگریم زیرا هر منطقه کار کردهای خودش را دارد و تمرکز دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد باید به سوی شکوفا کردن استعدادهای هر منطقه برود.

انصاری لاری تصریح کرد: امروز با وجود موانع بسیاری که در مسیر فعالیت مناطق آزاد وجود دارد باید کارکرد صحیح هر منطقه را پیدا کنیم و از دبیر خانه شورایعالی مناطق آزاد می خواهم استراتژی هر منطقه را تعریف و تبیین کند.

وی ادامه داد: با توجه به مشکلات اقتصادی داخلی، جزیره کیش می تواند محلی برای کاهش فشارهای اقتصادی و برون رفت از شرایط دشوار مالی برای کل کشور باشد اما لازمه امر این است که از سوی نظام و دولت این ماموریت به جزیره کیش ابلاغ شود و با کمک دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و مسئولان ارشد موانع پیش روی این هدف از مقابل حرکت جزیره کیش به سمت رونق برداشته شود.

انصاری لاری گفت: در حال حاضر هم در جزیره کیش به دنبال تبیین وجوه تمایز و تفاوت جزیره کیش هستیم. کیش جزیره است و در حالیکه بهترین ظرفیت این منطقه آزاد همجواری با دریاست بیشتر به توسعه خشکی و خاک توجه شده است. امروز شاهد هستیم مراکز خرید و تفریحی ایجاد شده در دیگر شهرها از جزیره کیش پیشی گرفته اند در حالیکه مزیتی مانند دریا مغفول مانده است که اصرار ما بر بهره گیری از این ظرفیت با همراهی و همکاری سرمایه گذاران و فعالان اقتصادی است.

وی در پایان با تقدیر از همه شرکت کنندگان در این نشست گفت: برگزاری این نشست با حضور فعالان و مسئولان فرهنگی دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و معاونان فرهنگی، اجتماعی و گردشگری و صدور قطعنامه پایانی اقدامی ارزشمند است اما مواردی که در قطعنامه وجود دارد کلی گویی است و باید برای روشن کردن مسیر فعالیت معاونان فرهنگی مناطق آزاد موضوعات شفاف تر و دقیق تر ارائه و ابلاغ شود.

منبع: عصر ایران

           
 

نظر کاربران :

  • الهام حاجی زاده

    کیش پتانسیل بسیار زیادی برای درآمد زایی داره اما متاسفانه به خاطر یک سری محدودیت هاییی مثل پوشش خانم ها باعث شده نشه از ظرفیتش استفاده شه

    ۹ بهمن, ۱۳۹۷ پاسخ دادن
  • نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *